Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Inte deppa ihop! Nya tag nästa vecka!

Av Anne - 20 mars 2014 16:26

Det var mig en seg förkylning jag fick. Är fortfarande snorig och nyser samt kroppen är inte med till 100 procent. Ingen träning denna vecka heller, men nästa och framåt då rackarns. Blir till och med på lördag kanske någon form av fysisk aktivitet.

Jag och säkerligen fler med mig hade ju värsta vårpirret i kroppen (pirr finns än i och för sig), såg träd i början av veckan som hade ytte pytte små gröna blad.... och så kommer detta bakslag. Snö i "mängder" som nu bara är en enda vit, glötig sörja. Inget roligt alls och tungjobbat (kör truck utomhus).

Tanken idag när dotra kom hem från skolan var att vi skulle åka och köpa skor till henne, men det känns rätt meningslöst just nu då hon inte kommer kunna ha dem i detta väder. Vi shoppar loss nästa gång hon kommer till mig istället och det var helt okej för henne.

Fick ju nu en eftermiddag utan planer och vad gör jag då? jo torsdagar i mitt hem betyder städdag så det fixar och trixar jag med. Det går inte fort men har ju hela "dagen" på mig. Ska dessutom baka några smarriga muffins som min lära älskling ska få imorgon. Fick en beklagan på chatten idag att det är ju gott med fikabröd... fast han skrev att en kollega till han beklagat sig om det och inte han... jaja så vad gör snälla jag? jo jag fixar givetvis. Brukar baka mycket och ta med till jobbet eller bjuda favorit chaufförerna som kommer men nu var det ett tag sedan så det är väl dax antar jag. Klart "grabbarna" ska få lite gofika.

Nä att sitta här och skriva blir inte hemmet renare av, det enda som sköter sig bra är tvättmaskinen som snurrar.

Ha en trevlig kväll på er!

Fast jag önskar att det blev städat av sig självt...

 
 
Frudin

Frudin

20 mars 2014 17:41

Inte blivit någon träning för mig heller denna vecka...måste skärpa mig. Typ work for it, men snön högg våren i ryggen och man tappade liksom stinget. Mot nya krafter nästa vecka!

http://www.frudin.blogg.se

Anne

20 mars 2014 19:23

Japp nästa vecka nya tag! Tyvärr jobbar min kära kväll så jag får köra själv. Lika bra kanske för han hittar på så dumma övningar (jobbiga) haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards