Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Det finns hopp kanske ändå...

Av Anne - 26 maj 2014 19:08

... för det här med löpningen skriver hon efter andra seriösa rundan. Visst har jag skuttat runt förut men inte på samma seriösa nivå som jag nu har gett mig sjutton på att klara. Tog samma runda som i lördags fast idag följde lilla med på cykel. Då fick jag vatten, sällskap och en jädrans massa pepp och hon fick stanna på Willys och köpa färdglass (pausade runkeeper då).

Nöjd med dagens tur, inte lika varmt som sist, frös till och med i mitt linne i början men det gick över rätt snabbt.

Vikten då? Förra veckan hade det ju inte hänt något och provade dessutom att äta utan att räkna kalorier för att se om jag lärt mig och tjohoo minus 0,9 kg! Lite sved det att det inte var 1 kg jämt men herre gud jag klagar inte. Kör även denna vecka utan kaloriberäkning så får vi se nästa måndag. Midjan var ytterligare minus 2 cm och viker jag inte ner fållen på jobbar byxorna så ramlar de av. Att använda skärp tycker jag blir obekvämt då jag sitter större delen av dagen men jag kan ju annars bli så där hipp och dra ner byxorna över rumpan :-)

Nu ska jag svalka ner mig lite och sedan blir det dusch, kvällsmellis (kvarg med citron/limesmak) och därefter sängen. Kliver ju upp 04.15 och sömn är jätte viktigt för viktnedgång, återhämtning och humöret.

Ha de gött nu och kan jag kan ni :-)

 
 
Frudin

Frudin

26 maj 2014 20:24

Du är grym! Om du vill kan du anmäla dig till mil - loppet Tunnel run i Stockholm 22/11 och springa med mig? Alltså, vi kan träffas innan och efter och så springer vi var och en för sig i vår takt. Skulle vara kul att träffas någon gång!
Eller så kan vi springa ett 5 km lopp tillsammans nästa vår....eller midnattsloppet nästa sommar...vore kul om du vill framöver någon gång?

http://www.frudin.blogg.se

Anne

26 maj 2014 21:05

Absolut det vore grymt kul. Det där tunnelloppet lät coolt, får googla lite och är det inte förrän i november så :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards