Direktlänk till inlägg 18 juli 2014

Äntligen, väntat i ett år..,

Av Anne - 18 juli 2014 18:32

... på semester! Dagen har varit jätte stressig och mycket på grund av att jag var ensam truckis. Det blev övertid i 30 min då lasbilarna som skulle hämta gods var sena. Men det är bara att gilla läget och vänta på dem för vårat gods måste ju iväg till kund.

Jag har nog inte riktigt förstått att jag nu har fem härliga veckor framför mig och de enda måsten jag har är att se till att vi får mat i magen samt träna.

Till middag gjorde jag världens godaste och simplaste rätt. Jag är halvfabrikatshatare men idag fuskade jag. Tortellinigratäng med rökt lax.
Recept;
Koka 1 pkt enl anvisning med tortellini och jag hade de som är fyllda med spenat.
Häll sedan över i en gratängform.
2 små paket kallrökt lax (funkar säkerligen med skinka också).
1 färdig förpackning bechamelsås hälls över och så hade jag i lite soltorkad tomat.
Sist strödde jag över en påse riven prästost.
In i 200 gr i ca 10 min. Klart!

Till det tog jag ett glas rödvin som jag köpte igår. Tänkte jag skulle fira in semestern. Vinet var det absolut inget fel på men då jag varit utan alkohol så länge så var det faktiskt inte så gott som jag trodde. Ett glas får räcka för idag.

Motion har det inte blivit så mycket. Två löprundor på 5 km. En i tisdags och en igår och igår var det svalt och blåste och kapade min tid med tre minuter. Körde lite styrketräning hemma en dag när jag inte orkade ta mig för något då jag kom hem sent men ändå ville göra något.

Nu ska jag krypa ner i soffan och bara zappa runt på tvn. Är trött och orkeslös just nu och det är väldigt sällan jag ser på tv numera :-)

Imorgon ska det bli skitväder så då ska jag ha storstädning samt ta bort berget med ren tvätt som är i torkrummet (lilla rum). Har ju lovat henne att det ska vara borta på söndag då hon äntligen kommer hem igen. Nu får jag ha henne i tre veckor och det ska bli underbart. Saknar henne så fruktansvärt mycket.

Ha en riktigt härlig kväll nu och jag ska bli bättre på att uppdatera bloggen. Utifall ni undrar varför jag inte lägger ut Runkeeper träningsrundorns längre så är det för att min avstängningsknapp på mobilen går inte att trycka in. Detta gör att det inte går att ta bilder av bilder längre. Finns det andra sätt så tar jag gärna emot tips eller så får jag helt enkelt skaffa ny mobil fast det är inte prio 1 just nu.

Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Skapa flashcards