Direktlänk till inlägg 20 november 2014

Blir ofta aldrig som tänkt i min värld...

Av Anne - 20 november 2014 19:39

Ligger nu nerburrad i soffan med fleecefilten över mig och huttrar. Halsen svider och snorvattnet rinner. Jag har ju som plan att springa Tunnel run på lördag men gör halsen ont då så no no! Skit trist rent sagt men vad göra. Funderar istället på att anmäla mig till Womens helth half marathon i S-holm i april... jag är lite småcrazy jag vet. Frågade en kompis utifall hon tror att jag fixar det, äsch en mil eller två är typ samma sak fick jag till svar :-) Jo jo lätt för henne å säga som sprungit ett tjogotal riktiga marathon. Hon ska dessutom springa New York marathon nästa år, vilken häftig upplevelse det måste vara.

Efter jobbet åkte jag till en vän som har bilverkstad och han ska ta sig an min bil imorgon. Frågade hur de gör egentligen när de byter lampor på bilar som är omöjliga att byta lampor på? Jag vet inte, vi har aldrig bytt på en sådan som din förut... det låter tryggt eller hur?! :-) Litar på honom dock.

Till middag blev det revbensspjäll (orkade inte laga mat idag, köpte färdiga), en halv avokado, tomater och några psysallis. En liten klick majonäs med lite lite sweetchilisås till.

Sedan bakade jag bröd. Tog ett recept ifrån paleoskafferiet men tog bort och lade till. Råkade bränna dem lite då man inte ska sitta med mobilen samtidigt som man gräddar bröd. De blev i alla fall riktigt goda trots brända kanter. Provade en med skinka och avokado. Skall ta med till jobbet imorgon då vi har inventering och jag inte äter smörgåstårtan som det brukar bjudas på.

Receptet ifall någon vill prova.
2 dl mandelmjöl
1 dl solrosfrön
1 msk krossad linfrö
1 msk profiber
lite salt
lite honung
6 finhackade aprikoser
lite russin eller tranbär
Blanda de ingredienserna och knäck sedan i 2 ägg.
Rör om ordentligt och låt sedan stå i 5 min. Platta ut 6 st på plåt med bakplåtspapper.
Grädda ca 10 min i mitten i 200 grader.

Sköt om er nu och tack o lov det är fredag imorgon.

 
 
Frudin

Frudin" title="http://frudin.blogg.se]Frudin[/url]" target="_blank">frudin.blogg.se]Frudin[/url]

21 november 2014 01:28

När du är redo för New York så är jag det med. Jag ska med dig o springa Maraton där!

http:// frudin.blogg.se

Anne

21 november 2014 05:41

Härligt! Och jag menar hur jobbigt kan det vara? :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards