Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

Härliga lördag!

Av Anne - 3 januari 2015 18:04

Ja så var det lite helg igen. Jag blir helt förvirrad och vet snart inte vad det är för dag haha, men idag är det lördag för så stod det på mobilen imorse när jag vaknade.

Drog igång dagen med rejäl frukost a la "man tager vad man haver". Räkor och avokado kvar från igår, kokt ägg finns alltid i kylen, fröknäcke och skinka. Kaffe och piggelindrink från Fit line (vitaminer och mineraler som ger extra energi och boost för kroppen).

Drog på min träningskläder och överdragskläder (viktigt att hålla sig varm, inga förkylningar här inte tack). Bestämde att åka till Friskis och svettis istället för ordinarie, sunkiga gymmet. Det är roligare stämning där samt att där har löpbanden fläktar :-) Tanken var att cykla och köra stakningsmaskinen men när jag hade gått i 20 min på bandet som uppvärmning, tokcyklat 1 mil och sedan skulle börja staka var de upptagna. Det är nog fler som ska köra skidlopp snart och börjar inse den bistra sanningen att snön nog inte kommer hit till Mälardalen, inte för att stanna i alla fall... Jag satte mig i roddmaskinen och körde på. Jag gjorde intervaller, rodde snabbt 1 min och rodde sedan ännu snabbare i 1 min. Så höll jag på i 30 min och behöver jag säga jag var slut efteråt? Skulle köra lite sakta jogg (jag joggar alltid sakta :-) som nedvarvning men benen bar mig inte. Jag stapplade fram i krypfart i 5 min sedan insåg jag att kroppen orkade inte mer just då.

Väl hemma efter dusch och sen lunch var jag pigg och kände inte av träningen. Tänkte då ut och springa men då kopplade förståndet in som tänker på min höft som krånglar och beslutade mig för att stanna inne. Jag vet inte vad som är fel med den, troligen någon låsning av något slag och det konstiga är att det gör "ondare" när jag går än springer eller tränar över huvud taget. Det är bara vid vila den värker, vilket är positivt.

Till middag nu blev det stekt lax samt ugnsrostad sötpotatis, paprika, succhini samt min nya grönsakskompis fänkål. Hade lite citronalioli kvar från igår. Ni vet att det är superenkelt att göra aioli va? Äggula och olja är basen och sedan är det bara att mixa med stavmixern och ha i det som behagas. Igår blev det alltså citronsaft. Maten smakade sååå gott och hade kunnat funka på vilken första date middag som helst förutsatt att han tycker om lax hihi.

Glömde ju bilden av träningen så den kommer här i slutet. Skulle ta en selfie också efter träningen men då dog mobilen trots nästan fullt batteri. Även den var nog helt slut.

Överst pw, vänster cykel och höger rodden.

Nu mätt och nöjd över dagen bäddar jag ner mig i soffan. Längtar till morgondagen då lilla äntligen kommer hem efter hela två veckor hos sin papps. Kom på att jag kanske ska slå in julklapparna då vi ska fira jul imorgon...

Ha det bäst nu och var snälla mot er själva :-)

 
 
Frudin

Frudin

5 januari 2015 09:11

Din mat ser så god ut och du är så otroligt uthålligt duktig med både maten och träningen.

http://frudin.blogg.se

Anne

5 januari 2015 09:30

Tack men även jag misslyckas med maten. Alla smakkombinationer blir inte alltid lyckade men de kommer inte på bild :-)
Känns jätte bra nu att jag verkligen har kommit in i hela nyttigtänket, nu går allt på rutin och får jag inte träna varannan dag blir jag grinig :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards