Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Njuter av helg.

Av Anne - 31 januari 2015 09:46

Det blev lite sent igår och vaknade imorse i total förvirring kl 5.30 Jag trodde jag hade försovit mig och missat bussen (bilen är på verkstaden). Upp, på med arbetskläder och då inser jag att det faktiskt är lördag. Gud så skönt! Lägger mig på sängen fullt påklädd och småfnittrar åt mig själv och somnar.

Nu några timmar senare med frukost i magen är jag redo att ta tag i dagen. Jag ska åka och träna samt hoppas att snön som vräker ner ska avta samt att temperaturen sjunker under nollan. Jag vill åka skidor senare, behöver få några fler mil i ben och armar. Hade jag inte dragit på tejpen förra helgen skulle jag kunnat åka nu men den fungerade ju inte vid snöfall. Funderar på att försöka skrapa bort den om det inte slutar snöa.

Ha det gött nu och träna lite idag, skidor, prommis, gym, plankan ja gör vad ni vill men försök att få till någonting. Känslan man får efter träning är underbar. Visst det kan ta emot innan och jag erkänner jag ligger jätte skönt nu i soffan och vill verkligen inte ut men jag gör det ändå för mig, min kropp tackar mig efteråt och jag mår så bra då. Idag finns inte på världskartan att jag vill gå tillbaka till för ett år sedan. Imorgon är det exakt ett år sedan som jag fick den där känslan i kroppen att nä nu får det f-n vara nog! Nu ska soffpotatisen bli fit for fight, få kondis, muskler, bli pigg och glad och tappa kilon. Jag är stolt över mig själv att jag har lyckats, att jag tränar sådant som är mindre roligt, att jag knaprar broccolisar fast de inte är så där mumsiga, att jag har energi, är glad, rätt nöjd över mig själv (jobbar på den biten) och fått nya vänner under resans gång och till och med kanske träffat mannen i mitt liv och allt detta tack vare beslutet att ändra mitt liv! :-)
Kram

 
 
Frudin

Frudin

31 januari 2015 11:42

Helt fantastiskt! Grattis till 1 år med dig i fokus! Grattis till att du träffat en man! Så glad för din skull!

http://www.frudin.błogg.se

Anne

31 januari 2015 13:31

Tack bästa du och 2015 ska bli vårat år!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards