Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Ett års slit är över... då kör jag ett till då..

Av Anne - 1 februari 2015 08:25

Idag är det ett år sedan som jag på allvar tog tag i mitt liv, min vikt och träning. Det har varit det bästa året i mitt liv och det lyckligaste (om jag bortser från min dotters födelse).

Det har inte varit lätt och jag har varit väldigt osocial. Försakat mycket för att inte rubba min plan, mina mål och för att jag vet hur lätt det är att hamna i gamla vanor igen. Tråkig har några kanske tyckt att jag varit som bara haft två saker i huvudet; mat och träning men vet ni det fungerade för mig och jag är stolt att jag har varit så envis och stått på mig.

I september började jag med Paleokost och det är ännu en av de bättre beslut jag tagit. Den kosten passar mig och min kropp jätte bra. Jag kör inte hundra procent strikt paleo men i alla fall 80. Utesluter det som jag nu lärt mig att min kropp inte mår bra av och som får vågen att skjuta i höjden.

Träningen har blivit en självklarhet i min vardag. Får jag inte träna blir jag smågrinig, rastlös och känner mig dyngfet. Jag jobbar på mina svaga punkter som löpning och uthållighet. Det är inte alltid jag vill ut och springa men jag gör det ändå för att jag behöver det. Tränar man inte ska man inte räkna med resultat heller.

Med vikten hade jag ett mål och det klarade jag, men är fortfarande inte där jag vill vara men det fixar jag under detta året. Finns ingen anledning att stressa nu och jag vet att även om vågen står still så formas ju ändå kroppen om. Jag vet det! men är fortfarande väldigt vågfixerad. Vet att man inte bör väga sig samma dag eller dagen efter ett styrkepass då musklerna samlar på sig vätska vilket i sin tur gör att vågen visar lite mer. Ändå ställer jag mig på den och blir jättebesviken istället för att vänta någon dag eller två och istället få se en gladare siffra.

Hur har det gått det här året då? Jo vikten var idag minus 18,3 kg men i förrgår var den minus 19 kg. Jag styrketränade och drack mycket igår.. behöver inte säga mer då va :-)
Midjan är exakt minus 20 cm smalare och under brösten minus 17 cm!! Inte undra på att bhn blir för stor hela tiden. Benen är ca 2 cm på varje och armarna likaså men de har ju blivit mer muskulösa istället.

Detta var en summering av året som gått och ser fram emot ett nytt år. Det kommer att gå lättare och bli roligare. Nu har jag lagt grunden för styrkan och kondisen och ju mindre man väger desto lättare blir det att träna.

Nu "ser jag fram emot" Engelbrektshalvan på söndag, halvvättern i juni, vansbrosimningen i juli och lidingö i september. Då är min halvklassiker gjord och nästa år... då ska jag göra hela!

Don't wish for it - work for it!!!

 
 
Frudin

Frudin

4 februari 2015 12:28

Det är så häftigt att du gjort det här och nu hänger jag på dig 2015 så tar vi bort våra sista överfölödskilon och kör halvklassikern!

http://www.frudin.blogg.se

Anne

4 februari 2015 16:10

Jajamensan! Och nästa år tar vi hela :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Skapa flashcards