Direktlänk till inlägg 7 februari 2015

Nervöst nu...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt.

Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag kunde lämna mina skidor där så vallar han dem åt mig. De har kanske ledsnat på mitt gnäll och oron jag har inför min tejp :-) Jätte snällt i alla fall och går det dåligt har jag ju honom att skylla på haha.

Funderingar som finns det bajamajor? orkar kroppen kämpa utan riktig lunch? behöver jag ta med pannlampa? fast tanken är givetvis att komma i mål innan mörkret faller. Det enda jag har koll på är när det börjar samt hur jag ska klä mig för det har jag provat ut i allt från plusgrader till minus 12.

Kroppen känns lite bättre idag så länge jag inte behöver sätta/ställa mig upp. Det finns alltså hopp inför morgondagen och jag är glad att jag tagit ledigt på måndag. Trots all oro och nervositet ska det bli jättekul. Jag åker dit tillsammans med en kompis härifrån men kommer träffa "Frudin" på plats och det är ju hon som lurat mig att göra Halvklassikern. Det ska bli roligt för vi har inte setts på flera månadern nu eller vi sågs två ggr förra året och det är två ggr på 30 år!! Så roligt att få kontakt igen med gamla barndomskamrater och speciellt när det visar sig att man kämpar och tränar för samma mål i livet. Sussi vi äger!!!

Jag ska fixa iordning frulle och mellis så det är klart då vi åker kl 6 imorgon bitti. Först nu blir det en prommis, känner att kroppen behöver det samt vill njuta av det underbara vintervädret med strålande sol.

Ha det bäst och jag återkommer men säkerligen inte imorgon utan på måndag. Finns på Instagram under Woopisen annars.

 
 
Frudin

Frudin

7 februari 2015 19:13

Japp vi äger Anne!
...Kan dock känna att jag är lite fel ute med 0 km skidor i kroppen inför loppet :-)
Nu ska jag åka in till stan och sova på Linas soffa så jag är på plats till bussen i morgon bitti!
Glöm ej solbrillor och mina grabbars parfymer om du kommer ihåg :-) Kram och sov gott. oroa dig inte. Runt kommer vi alltid...det kanske bara tar lite längre tid :-)

http://frudin.blogg.se

Anne

7 februari 2015 19:18

Brillor och grabbarnas lukta gott är nerpackade. Undrar om pannlampa ska packas ner också haha.
Syns i morgon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 6 februari 2015 14:33


I onsdags körde jag ett stenhårt pass med en pt (fått gratis). 1 1/2 timme med knäböj, squats, utfall, axlar, armar och alla övningar innehöll vikter/skivstång. Mådde okej igår men idag kan jag knappt på än mindre sitta på toa. Varje muskel som finns...

Ovido - Quiz & Flashcards