Alla inlägg under april 2015

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer.

Träningen har inte varit på topp och det beror lite på halsont, sjukt barn, övergått till 2-skift och inte riktigt kommit in i den rutinen ännu. Jag har tränat dock, lite styrka hemma, lite backträning, prommis och ngt pass på gymmet. Matintaget har jag ökat konstigt nog eftersom jag tränar mindre, men har ätit för lite förut, inte haft den där riktiga energin. Trots lite träning och mer mat går nu vågen neråt sakta men säkert.

Vad har mer hänt? Jag har träffat någon. Eller nej för vi har ju kännt varandra länge och vänskap övergick till mer. Finns det någon bättre känsla än att vara tokkär på våren? Kroppen pirrar redan av vårkänslor och så lite kärlek på det är helt underbart. Behöver jag ens skriva att livet är underbart? nej.

Nu snurrar en maskin med jobbkläder, diskat upp efter gårdagens trevliga middag. Lilla är hos kompis och jag ska baka lite paleomatbröd till nästa vecka. Mitt stora hjärta är intresserad av paleo så ska introducera honom i den matvärlden nästa vecka. Bad honom väga sig nu på morgonen så får vi se om en vecka med paleo (med lite fusk) ger något resultat. Ska bli intessant men jag tror nog att något kilo försvinner i alla fall.

Ha det bäst nu så återkommer jag vilken dag som helst :-)

Ovido - Quiz & Flashcards