Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Anne - 18 januari 2015 10:39

... för nu längtar jag efter en vecka med lilla hjärtat.

I fredags begav jag mig ut på en löptur. Min ljumske/höft kändes bra och efter ca 3 km så istället för att vika av hemåt fortsatte jag och det blev 7 km. Det var mörkt, slaskigt och fruktansvärt halt. Hade mina broddar som man trär på skon och de fungerade jätte bra men var inte skönt att springa med dem på bar asfalt.

På lördag morgon fick jag stapplandes ta mig upp ur sängen. Det värkte som bara den och var stel. Blev helt förkrossad och förbannade mig själv för att jag inte sprungit den kortare sträckan. Begav mig i alla fall till gymmet och körde ett eget ihopsatt crossfit pass i 40 min. Värmde upp och avslutade även med lite lätt rodd. Jag älskar roddmaskinen!

Till middag gjorde jag sötpotatisduchesse och stekte kyckling till. Jätte gott! Duchessen görs så här; skala och tärna potatisen i små bitar och koka tills den är mjuk. Fram med stavmixern och mixa tillsammans med ett ägg, salt och valfri kryddning. In i 225 gr i ca 10 min efter att du spritsat/klickat ut smeten på bakplåtspapper.

På kvällen gick jag över till en vän och hade en soft kväll ihop med hennes barn. Somnade som en stock när jag kom hem.

I morse kändes höften rätt okej igen så det var nog kanske bara lite träningsvärk då det var ett bra tag sedan jag sprang så långt. Att man sedan spände sig vid varje steg på grund av halkan gjorde det nog inte bättre. Jag är i alla fall glad men idag blir det vilodag. Ta tag i lite tvätt så att inte lillas rum ser ut som ett torkrum när hon kommer hem.

Med "kärleken" går det bra. Han har åkt tillbaka till Sälen men vi pratar och chattar och tar nya tag när han kommer hem igen. Jag ser mycket positivt på framtiden och att gå sakta fram kanske inte är helt fel ;-)

Ha en härlig söndag nu.

Ovido - Quiz & Flashcards