Alla inlägg den 28 januari 2015

Av Anne - 28 januari 2015 18:50

Från snö och vitt till slask och grått. Jag börjar minst sagt få lite småpanik nu över att jag inte får ihop så många mil i skidspåret. I lördags gjorde jag ett pass på förmiddagen ca 3,5 km men hade lite bakhalt så drog på tejpen när jag kom hem.

På kvällen när jag skulle åka igen var det runt nollan och snöade... det visade sig vara nästintill omöjligt att åka då med tejpade skidor. Efter varje varv stannade jag och skrapade bort minst 5 cm tjock snö under skidorna. Gissa om jag var arg! Stod ut i 6 varv ca 2,5 km sedan gick jag hem.

Skam den som ger sig! På söndag kväll var det runt 6 minus så jag tog skidor och stavar under armarna och gick ner till spåret. Det gick så bra! och var så roligt! Stannade vart 10e varv bara och skrapade bort lite snö och den gången hade jag isskrapa med mig, gick betydligt lättare än att pillra bort det för hand.

Har inte blivit mer skidor sedan dess då det är tö och regnar, men det ska ju komma mer snö nu och bli minusgrader i helgen så jag hoppas få till några mil.

Lämnade in min bil på verkstaden i måndags då jag inte hade några bromsar när jag åkte till jobbet. Det var en spännande färd :-) Jag beslutade mig för att gå hem från jobbet den dagen, en tripp på 6,6 km i blötsnöfall, blåst och modd. Igår blev det ett 40 min styrkepass med fokus på armar och axlar. Idag sprang jag hem från jobbet i regn och blåst och kunde verkligen inte förstå vad som är tjusningen med att springa. Innan jag skulle bege mig hemåt kom kollegan som skjutsade hem mig igår och jag var såååå nära att be han köra hem mig idag med, men jag var ombytt och har jag bestämt mig för något så blir det så! Nu i efterhand är jag jättenöjd även om jag svor många ggr under turen hem över hur blött det var, svårsprunget på grund av all blötsnö som låg och hur jag kunde komma på en sådan dum ide' . Nu duschad och med mat i magen känns det bara så himla bra.

Ha nu en bra kväll och train insame or remain the same.

Ovido - Quiz & Flashcards