Alla inlägg den 22 januari 2015

Av Anne - 22 januari 2015 17:53

Efter jobbet idag åkte jag hem, drog på mig träningskläder, tog skidor och stavar i högsta hugg och begav mig till våra fotbollsplaner för här skulle åkas skidor! Såg framför mig perfekta spår, jag som bara gled fram som Gunde Svan och hur glädjen bara bubblade i mig...

Nu är ju oftast verkligheten en helt annan... Höll på att dra på arslet innan jag knappt kommit ur bilen då jag glömt hur förbenat hala pjäxorna är speciellt på is täckt av snö.

Snön yrde och det fanns inget spår! Jag hade bestämt mig för att åka i en timme så det var bara att börja tillverka spår. För varje varv blev det bara sämre och sämre och jag svor och hade mig. 6 varv stod jag ut och sedan fick det vara nog! Det har verkligen inte varit någon höjdare att jobba idag och det finns en gräns för hur mycket elände jag vill utsätta mig för på en och samma dag. Jag är i alla fall nöjd och kommer ha ont i triceps i morgon men shit vad det var värt det.

Imorgon drar jag och lilla till Västerås och Ikea bland annat. Får jag som jag vill blir det nog en sväng in på XXL också.

Nu blir det soft i soffan och tror jag kommer sova gott inatt (också).
Tjenixen

Ovido - Quiz & Flashcards