Direktlänk till inlägg 13 december 2014

Soft dag med mycket gjort ändå.

Av Anne - 13 december 2014 19:06

Hej på er så här på luciakvällen.

Idag har vi haft en jätte mysig, lugn dag. Lilla har ont i halsen och hostar och dessvärre kom hennes borttappade röst tillbaka haha. Hade haft det tyst och skönt annars.

Jag vaknade tidigt så klev upp och gjorde matbröd så att hon fick varmt, färskt bröd till frukost och det uppskattades mycket.

Efter lunch tog vi en prommis ut i skogen och plockade lite tall/blåbärsris. Det var kanske inte så bra för hon däckade i min säng när vi kom hem.

Efter prommisen ställde jag mig och gjorde lussebullar. Hade ett paket jäst och saffran kvar. Gjorde en liten deg så det blev bara en plåt, men det är ju bara hon och frysen som får.

Efter middagen ställde jag mig och kokade knäck. Då piggnade hon till minsann och provsmakade innan de ens hunnit stelna. Jag ville också ha och blev tipsad om ett recept av en av "mina paleosystrar. Vi har ju inte The plan gruppen kvar på fb snart så vi startade en egen då vi kände att vi behöver varandra för pepp, motivation och recepttips.

I receptet jag fick skulle det vara steviasocker men det vill jag inte ha så chansade och tog den mängden honung istället (skulle även vara honung i). Under kokningen tänkte jag att det här kommer aldrig gå, den tjocknar inte men efter ca 25 min när jag gjorde kulprovet så var den perfekt!

Matbröd/lussebullar och vanliga knäck.

Och så mina knäck.
1 dl kokosgrädde (inte mjölken)
1 dl honung. That's it!!
Jag hade dock i lite (ca 1 msk) rawkakao och hackad mandel. Smeten var jätte god och ser fram emot den riktiga provsmakningen.

Det blev bara 16 stycken, men det räcker till mig. Honung är ju sött men tillåtet i paleo och betydligt bättre än de vanliga recepten som jag kan lägga ut också.
1 dl grädde
1 dl socker
1 dl sirap. Koka 30-40 minuter.

Nu tänker jag inte göra något vettigt mer idag. Väntar på nya serien Det största äventyret kl 20.00

Imorgon är det vägdag och tror inte vågen kommer vara snäll. Sprang 1 mil i måndags och har gått två lugna prommisar. Haft så ont i höften och benen denna vecka att jag har valt att vila. Jag har också ätit några lussebular, det var jätte gott men magen började låta och protestera direkt. Vet nu med bestämdhet att min mage inte vill ha gluten!

Visar vågen plus så okej, vet varför och det är bara att dra i handbromsen vad gäller onyttigheter igen samt träna mer fast kanske inte så mycket med benen. Jag är fortfarande taggad, är inte i en svacka utan bara haft en soft vecka.

Ha en skön kväll nu.

 
 
Oslofru

Oslofru

16 december 2014 16:38

Mmm så gott! Nu blev jag sugen på knäck ;D

http://www.oslofru.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards