Direktlänk till inlägg 3 maj 2014

Att sätta sig själv först...

Av Anne - 3 maj 2014 08:14

... har jag varit fruktansvärt dålig på. Tänk att det skulle ta så många år för mig att inse att JAG är den som styr mitt liv. Jag har aldrig sagt emot mina föräldrar, men nu sista året har jag fått nog och börjat säga ifrån, sätta gränser men på bekostnad av att relationen speciellt till min mor har bara blivit ännu sämre. Vi pratar nästan aldrig, besöker dem nästan aldrig och när jag gör det så är det i sällskap av dottern. Jag har helt enkelt fått nog av att höra allt negativt hon har att säga om mig!

I relationer har det varit lika dant, har "gillat läget, tolererat skit, svartsjuka och kontroll och det till en bekostnad av så dålig självkänsla man bara kan få, rädsla för relationer och har inte släppt in någon nära. Det har tagit mig många år att bygga upp min trasiga själ, många tårar och många timmar hos en beteendevetare, men nu är jag starkare än någonsin! Och lycklig! på riktigt..

Att inse att jag har kontrollen gör att jag växer och att vikten äntligen börjar minska (förvisso äter jag efter kalorimått men har gjort det förr utan resultat), att jag längtar efter nästa träningspass... allt detta hade inte varit möjligt om det inte var för att jag var lycklig och mådde bra.

Djupt, personligt men ibland måste man få skriva av sig. Det är kanske inte det smartaste att göra det via bloggen, men jag har skrivit av mig blockvis för eget behov tro mig samt att jag har inget att dölja. Jag har mått skit under ca 7 år punkt slut, är bara de 3-4 sista åren som livet har varit helt okej. Och nu... nu kan det bara bli bättre :-)

Vaknade 5,30 imorse, pigg som attan. Lilla vaknade straxt därefter. Låg i min säng och pratade lite för att sedan konstatera vi var hungriga. Frukosten blev morgondrinken från FitLine, kaffe och smörgås med nyttigheter samt kalkonskivor. Jag ratar bröd under veckorna (gjort en längre tid i möjligaste mån), men på helgerna "lyxar" jag till det om det nu är lyx? Kan tycka keso med bär och nötter är bra mycket lyxigare!

Idag om jag kommer ihåg ska jag prova att göra Chiapudding som det skrivs så mycket om. Det ska ju vara rena "miraklet", fullt med protein, mineraler men inga kolhydrater. Tror inte jag kommer tycka om det men måste prova.

Ha en härlig dag! Vi ska ut och gå/jogga samt jag ska kolla hur min cykel mår. Längtar till första cykelturen då man får så ont i baken att man knappt kan sitta på flera dagar. Tjing

 
 
Frudin

Frudin

4 maj 2014 17:34

Jo..jag skulle bara säga att jag läst ditt inlägg 2 ggr med några dagar emellan och tänkt på det och det du skrivit.
Man vill säga något bra och stöttande...Visste inte att du haft det jobbigt. Bra att du säger det. Jag finns här och jag kan hjälpa om du behöver.
Jag minns inte så mycket från när vi var små ,mer än att dina föräldrar var så engagerade och bra...men det var ju bara vad jag såg.
Kanske kvävde det dig och det blev svårare sedan att klippa navelsträngen...?
Skönt ändå att du känner att du är på väg åt helt rätt håll och nu väljer det du vill göra med ditt liv och att du slutar ta skit!
Kör hårt och frammåt och njut av ditt nya sunda liv och din fina dotter och din nya kärlek! kram

http://frudin.blogg.se

Anne

4 maj 2014 18:57

Jadu någon bra relation har vi aldrig haft och ju äldre jag blir desto sämre blir den men tack och lov för pappsen. Vet inte om det är åldern men hon skulle nog behöva några magiska snällpiller... finns det sådana? :-)
Annars går det bra, jag har fått in västa floowet och jag mår toppen och Emma sa idag på joggingturen; mamma jag är så stolt över dig... Då ville jag nästa gråta men hade jämt göra med att orka andas haha.
Kärleken avvecklade jag igår, kände att det nog inte kommer fungera långsiktigt samt jag är tydligen allergisk mot hans hund. Tog tabletter när vi var i Dalarna sist för det men mådde nästan ännu sämre och blev så jäkla trött. Men jag lider inte av att vara själv och nu kan jag med fullt fokus fortsätta med mig.
Så kul att fått kontakt igen även om det är på distans, vi får ta en lunch på ikea ngn gång, har ju förstått du är där titt som tätt :-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards