Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Tillbaka till vardagen.

Av Anne - 29 december 2014 19:53

Idag var det back to work och det kändes helt okej. Hade lite att göra efter lunch så jag åkte hem runt 13.30 och det kändes också helt okej :-)

Innan middag körde jag ett pass av Bob Harper (tränaren i Biggest loser USA). Det var på 1 timme och jag var helt slut efteråt. Jag vet inte hur jag kommer må i kroppen imorgon men no pain no gain!

Till middag blev det stekt rödkål, succhini, tomat och halloumi. Såååå gott och gud vad jag har saknat halloumi. Jag har ju beslutat att lägga till ost då och då i min paleo kost endast för att jag tycker om det så mycket, men annars kör jag på som vanligt. Däremot är jag lite extra hård nu en månad vilket innebär ingen torkad frukt och inget paleobröd heller.

Jag hade gått upp 1,6 kg men har nu kört strikt sedan i torsdags och har gått ner dem och lite till så nu är jag "på banan" igen. Inget mer fusk!!!

Igår blev det ett backträningspass med stavar igen ihop med M och hennes man som jag kallar för coachen. Det var kallt som attan men hade lagom med kläder på mig, ett litet nässkydd och det hade varit perfekt. 15 varv upp (och ner) blev det men det var riktigt jobbigt igår, hade ingen energi. Det kan bero på att jag dragit ner på maten några dagar samt körde ju i fredags också. På kvällen åkte jag till våran multisporthall där man kan träna allt ifrån boule till luftgivärsskytte. Där sprang jag i 45 min men tyvärr hade jag ännu mindre energi då och höften gjorde ont, men jag gjorde det!

Nu längtar jag bara efter snö. Kan inte begripa att jag skriver så, jag snöhataren, men vill ju komma igång med skidträningen. Det är ju snart februari...

Jag har redan planerat nya mål med träningen. Vill göra hela klassikern, ett halvmaraton jo ett helt också men begriper inte hur jag ska få till flyt i löpningen för att klara det. Ett triathlon skulle vara kul. Det är synd det inte finns tävlingar i den grenen jag verkligen gillar att köra på gymmet nämligen roddmaskinen :-)

När skidloppet är avklarat blir det fokus på de restrerande grenarna; löpning, cykel och simningen samt mycket bålträning. Helst skulle jag vilja ta tjänstledigt i typ 5 månader och bara träna. Jag hoppas dock att jag lagt upp träningen bra så att jag inte bara tar mig i mål utan också med tider jag är nöjd och stolt över. Tänk vad man kan förändras på 1 år! Det är inte bara kroppsligt utan jag tror den största förändringen skett själsligt och i huvudet. Jag älskar livet nu!!! och mig själv! Och nu när jag älskar mig kanske jag vågar att älska någon annan... 2015 here I come.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards