Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

2014 är borta nu börjar det nya...

Av Anne - 1 januari 2015 18:52

2015 ska bli toppen! Jag är taggad och laddad och ser med spänning fram emot vad det har att bjuda.

Idag har det inte hänt mycket, fixat och trixat lite här hemma, glott på tv. Maten har blivit si så där mängdmessigt, frukost samt kom på att jag missat lunchen. Skulle ut och springa nu ikväll så laddade med en omelett. Jag har blivit expert på det haha. Knäcker två ägg i liten stekpanna, skvätter i lite vatten och geggar om, sedan får den bli klar och har även i det som finns så idag blev det skinka.

Drog på mig löpkläder och begav mig ut. 7 grader varmt, snö och isfritt men herre jösses vilken blåst. Kepsen flög av två ggr så det var bara att jaga ikapp den. Det var riktigt skönt att bara få springa helt vanligt utan backar eller stavar. Det blev inte så långt men har nu kickat igång tränings/tävlingsåret.

Nu blir det en lång och varm dusch och sedan stoppa något mer i magen. Det blir nog 2 minutersbröd med pålägg samt grönt.
1 ägg blandas med 1 dl mandelmjöl och ngn msk kokosolja. Häll i en tallrik eller form och in i micron i 2 min. Fungerar att rosta när det svalnat. Receptet är från Annika Sjöös blogg.

Imorgon är det jobbdax igen, lagom att jobba en dag och sedan få helg igen :-)

Tjenixen!

 
 
Frudin

Frudin

2 januari 2015 06:25

Det låter som en bra dag. Brödet låter intressant. Vad har du på det när du rostat? Jag skulle vilja bli bättre på att göra omelett jag också.

http://frudin.blogg.se

Anne

2 januari 2015 07:36

Jag har på skinka och grönsaker bara eller det är gott med kokt ägg och räkor. Omelett är räddaren i nöden :-)

 
Helena

Helena

3 januari 2015 15:56

Hej!

Vad roligt att jag hittat din blogg!
Har redan läst många inlägg och jag kommer att följa dig:)

Heja dig!

Ha det bäst och lycka till med träningen och kosten.

http://helt100.bloggplatsen.se

Anne

3 januari 2015 16:14

Hej och tack snälla. Ska försöka uppdatera lite oftare bara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards