Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Ännu än dag närmare morgondagen...

Av Anne - 29 april 2014 16:01

Då är jag hemma från jobb och träning. Körde armar, axlar och mage idag samt avslutade med 30 squats med 10 kg i varje hand... det var jobbigt.

Köpte nytt proteinpulver idag då mitt var slut. Köpte en ny sort med mer protein och nästan inga kolhydrater i. Vanilj-päron blev det och den var smarrig även utspädd med bara vatten.

Maten blev inte som jag tänkt mig då jag beställde vad jag trodde var kassler och rotfruktsgratäng men pennan tyckte väl i sedvanlig tisdagsordning att jag skulle ta raggmunk och fläsk så kalorierna skenade iväg där men har nu funderat hur jag ska kunna skapa en middag utan att överskrida cirkeln och det blir köttfärsfylld aubergine med vitkål och tomater. Jag ligger fortfarande på underskott med proteinet, vet inte riktigt hur jag ska få i mig mer..

Att fettkvoten är uppfylld kan jag väl "tacka" fläsket till raggmunken för :-(
Jag ska börja starta dagen med en proteinshake igen för det är inte vettigt att gå från kl 04,15 till 8,30 utan något i magen.

Idag är det dax för en "springtur" dessutom, 20 min intervaller, men det får bli lite senare ikväll.

 
 
Frudin

Frudin

29 april 2014 19:42

Du är superduktig!
Hur kommerdet sig att du får äta 1600 kcal? Har du skrivit i hög aktivitetsnivå?
Jag tolkade det som att endera har man en normalt ganska låg aktivitetsnivå och skriver i sin motion som plus eller så skriver man in att man har en hög aktivitetsnivå men då får man ju inte skriva dit motionen....eller hur tolkade du det? Själv tycker jag ju jag har en hög aktivitetsnivå i livet men tydligen har jag inte det och får bara ära 1300 :-(
Hur har du tolkat det? Hur har det gått med din viktnedgång? Hur många kilo vill du plocka av? Eller vill du göra mjukt till hårt? Omforma? Hur ser dina mål ut? Jag har ju inte sett dig i helfigur på 30 år så jag vet inte :-)

http://frudin.blogg.se

Anne

29 april 2014 21:12

Vad konstigt att jag får äta mer. Har för mig att jag skrev i hög nivå pga träningen, men måste väl skrivit normal då eftersom jag kan lägga till träningen. Läste inte allt för noga utanfyllde bara i. Ville däremot köra på extra protein då jag vet att jag ätit för lite förut, men nu kommer jag verkligen inte upp i mängden jag ska äta. Får köra mer kesella och ägg tror jag.
Jag har väl mina graviditetskurvor kvar (efter 13 år :-) men vill omforma mjukt till hårt, få synliga muskler samt bra kondis. Går jag ner 8 kg till så är jag "nöjd" men blir det några till så fine. Har ju alltid haft kurvor så får väl helt enkelt lära mig leva med dem.
Mina mål är att vid årets slut kunna ta 100 kg i marklyft och benböj (börjar inse det kanske blir svårt), kunna springa 5 km utan att stanna (har inte lärt mig inse njutningen där än men det kommer nog vilket år som helst). Sedan är det ju tjejklassikern då.
Jag omformar mig i år, bygger upp kondisen nästa år och sedan är jag fit for fight :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards