Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat.

I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löprunda också på 4,3 km. Sprang ute och det var några veckor sedan sist men det gick bra trots att det blåste rejält och var halt fläckvis, men jätteskönt efteråt.

Haft ett möte med coachen också och denna gången diskuterade vi min dipp jag haft med träningen och maten. Jag har ätit på tok för lite och det är ju givetvis liksom stressigheten som är på jobbet en bidragande orsak till att jag inte haft energi till träning. Vi tog också upp det här med min inre stress jag har inför mina kommande lopp och har fått verktyg nu så att jag ska kunna bearbeta det problemet. När jag gick därifrån var jag så glad, lättad och framförallt motiverad igen.

På måndag kör jag igång igen med superstrikt paleokost men måste äta mer och försöka få i mig mellis. Ska hårdträna tre veckor och ta det softare den fjärde. Så ska jag köra nu och har också gjort ett träningsschema. Visst nästa lopp är cyklingen men kan ju inte bara tokträna cykel utan axlar och core är minst lika viktigt så att jag orkar sitta och trampa de timmar det nu blir och det blir mååånga sådana.

Idag blev det lite fusk. Dottern har länge pratat om att hon vill ner på stan och äta så idag gick vi till Bamboo city och åt. Det var riktigt gott och åt både friterat och ris. Bestämde att inte ha dåligt samvete utan njuta och det gjorde jag. Dagen till ära tog jag på mig en kjol jag köpt. Jag skulle kunna haft en tightare topp/tröja utan att skämmas men där är jag inte mentalt riktigt än. Mentalt är jag fortfarande en tjockis men jag jobbar på det med. En dag ska jag köpa den där tighta klänningen och bära den med stolthet!

Bjuder på dagens outfit i alla fall.

Samt en bild på mitt allt, min största kärlek och lilla pt.

Nu fortsätta se reprisen av Biggest loser.
Ha en trevlig kväll! Kram

Ovido - Quiz & Flashcards