Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av Anne - 3 oktober 2014 18:09

Imorgon har vi som gått med i The Plan som Annika Sjöö med man (fixar träningsprogrammen) och Åsa (tar sig an den mentala biten) håller i gett oss i uppgift att väga samt mäta oss. Jag har fått frågor att besvara och ska återigen be lilla fotografera mig. Sedan ska allt mailas in till dem och vågen åter ställas undan fast i de restrerande två månaderna den här gången...

Jag tycker det har gått över förväntan och saknar vare sig riktigt bröd eller mejeriprodukter. Man kommer långt med krossade tomater, kokosmjölk eller bara vatten och kryddor. Det enda jag saknar är ost i alla dess former. När lilla tar en ostsmörgås på kvällen sitter jag nästan och dreglar.

När jag kom hem från jobbet idag så gjorde jag grönkålschips. De blev lika krispiga som vanliga chips och helt okej. Kan tänka att de är goda med ngn dipp, men har inte experimenterat fram någon sådan - än.

De ser inte krispiga ut men när man biter i dem frasar det riktigt i munnen.

Till middag gjorde jag "pizza". Lilla äter på kinarestaurang med kompis så då lyxar jag till det hemma. Botten är ju av kycklingfärs och sedan när man brett ut den på bakplåtspapper hivar man på allt gott man vill. Den blev riktigt god och jag hade lite stark salami, grillad paprika, oliver, färska champinjoner och tomat. Tomatsåsen gör jag av krossade tomater och kryddor. In i 200 gr i 15 min och avsluta med 5 min på grillfunktionen.

Den ser inte stor ut men den innehåller 125 gram färs och blir mättande.

Nu ska jag nog sätta mig i soffan och fortsätta läsa. Då jag är jätte intresserad av ämnet (allt som har med hälsa att göra) så slukar jag alla böcker jag kommer över.

Ha nu en riktigt härlig kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards