Direktlänk till inlägg 11 oktober 2014

Uj vilken soppa!

Av Anne - 11 oktober 2014 17:58

Idag överträffade jag mig själv! Var ut i skogen idag och plockade svamp. Hittade dock inte så många.

Men de räckte till en soppa nu ikväll. Fräste 1/2 rödlök, 1 vitlöksklyfta och svampen. Hällde över det i en kastrull, hällde i en förpackning kokosmjölk (jag använder alltid Garants tetror då de är så där härligt krämiga och inte "vattniga"). Salt, svartpeppar och smakade av med lite sambal olek. Rostade även lite salami i ca 5 min i 225 grader. Gott med lite knaprigt i soppa. Hade även mitt nybakade fröknäcke men åt inte det då jag blev mätt ändå. Soppan blev så otroligt god!

Imorse vaknade jag prick kl 7. Drog på mig kläder och gick ut och avverkade veckans pw på 45 min. Men det blev ingen rekord distans men 4.4 km fick jag ihop. Jag måste ha något i magen innan aktivitet annars har jag ingen energi, men vi ska helst göra den på fastande mage så jag lyder. Nu har jag bara ett pass kvar att göra innan imorgon och det ska jag göra om en stund. Det är fyra olika övn och rep. som ska göras fem varv på tid. Imorgon kommer nytt schema. Har då fått ihop två "hiit" pass, en pw och tre löprundor. Rätt bra enligt mig :-)

Nu låta soppan gosa till sig i magen och sedan träna för att efter det ta en dusch och softa i soffan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards