Alla inlägg den 27 april 2014

Av Anne - 27 april 2014 19:23

Blev en prommis imorse, var jätte skönt och energin var på topp.

När Rusta öppnade åkte jag och köpte ett par hantlar. Kommer göra hemmaträningen lite mer effektiv än med bara min kettlebell.

Nu på em/kväll hade dottern gymnastik och jag skulle då ta en powerwalk/joggingtur på 2,4 km. Passade ypperligt att göra det i motionsspåret som finns där. Nu orkade jag knappt ta mig runt gåendes! Sprang bitvis men all energi var som bortblåst. Kände min riktigt pinsam...
Jag har genom Runkeeper hoppat på deras "joggingskola". Tanken är att efter 28 träningstillfällen (man kör varannan dag) ska man kunna springa 5 km. Idag var det alltså 2,4 km i valfritt tempo som gällde. På tisdag ska jag springa 60 sek, gå 90 sek och upprepa detta 8 ggr. Hoppas på bättre lycka då eller inte göra som idag; inte ätit sedan lunch!

Blev lite längre än 2,4 då spåret är på 2,5 samt lite "transportsträcka dit samt vet inte riktigt var spåret börjar.

Har ju följt Lifesums kaloriberäkning idag. Har gått bra, ännu inte riktigt ätit allt jag "ska". Motionen jag gjort har dragits av vilket gör att jag egentligen får äta mycket mer, men det tänker jag inte göra. Man går absolut inte ner i vikt av plus minus noll!!

Nu står en dusch närmast på dagordningen och det blir sängen tidigt då klockan ringer 04.15 Har inte den minsta lust att jobba i morgon :-(

Av Anne - 27 april 2014 07:33

Godmorgon! Vaknade 5,30 pigg och utvilad och hungrig som attans. Vaknade ju igår morse av att min käke på höger sida hade låst sig, hade problem att tugga. Fick i mig frukost och lunch men till middagen gick det inte alls att få ihop käkarna helt så då blev det en proteinsmoothie. Nu känns det bättre men den är inte helt okej men frukost åkte ner i alla fall.

Det är en strålande men lite kylig morgon, träningskläderna är på och ska ut och gå snart. Ska njuta av fågelkvitter, blommande träd och dofter.

Har laddat ner en ny app Lifesum, blivit inspirerad av några andra jag vet använder den. Man fyller i allt man äter och baserat på dina egna mål (viktnedgång) så räknar den ut hur mycket du ska äta. Jag har valt att köra efter en lite mer proteinbaserad nivå då jag behöver få i mig det när jag tränar. Det bästa är att du behöver inte fylla i kalorier eller sitta och fylla i en massa tex g/100g utan man scannar bara streckkoden på förpackningen och fyller sedan i te x hur många skivor du ätit. Man ska fylla i sin träning och sedan räknar den ut ifall du behöver äta mer. Nu anser jag ju att du måste göra av med mer än du stoppar i dig så att äta mer för att jag tränat tänker jag inte göra.

Som ni ser åt jag lite för lite till frukost men lär mig nog snart hur mycket jag ska äta. Den verkar bra och betydligt billigare än te x Viktväktarna.

Nej nu ska jag ut och röra på fläsket :-)

Ovido - Quiz & Flashcards