Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Anne - 10 mars 2014 18:37

Alla andra lägger ju upp så kallade sefies så då gör jag det med. Är lite stolt över bulan på armen (armarna) som börjar komma.

Vaknade med världens halsont men fick lära mig igår att det är inte så farligt att köra styrketräning då. Pulsen blir oftast inte så hög att det påfrestar hjärtmuskeln. Så det var bara att pallra sig till gymmet efter jobbet, men jag ville träna och hade fått väldigt dåligt samvete om jag inte gått dit.

Dagens pass var armar och bröst.
Bänkpress; körde bara med 20 kg stången 10x4
Lutande hantelpress; 7 kg hantlar 10x4.
Pec-dec; 16,8 kg 10x4
Bicep curl; lilla stången plus 5 kg 10x4.
Hantel curl; 7 kg hantlar 10x4.
Push down; 25 kg 10x4.
Kick back; tog 3 kg hantlar denna gången. Hade 4 kg förra gången och det var jobbigt speciellt då det var sista övningen.

Körde sedan 10x2 knäböj med endast stången bara för att ?

Nu har jag ätit älsklingens goda laxsoppa han gjorde igår och tog en ostsmörgås till det. Så gott och härligt att bara kunna stoppa in i micron och vips 2 min senare var det bara att sörpla i sig.

Fick frågan på fb om jag trivs med nya gymmet. Svar nej inte än men det kommer nog. Största anledningen till att jag känner lite "obehag" är att jag har klivit ur min trygghets zon. Förut på gamla gymmet höll jag mig mest till maskinerna, här ska jag köra med fria vikter och skivstång. Att sätta/lägga sig där på bänken, stoppa ett par vikter i händerna och stirra in i den där förbaskade spegeln och försöka göra övningarna rätt och helst utan att se kräkfärdig ut kan få den tuffaste osäker. Den dagen jag kan stirra in i mina egna ögon under en övning och känna ja jag klarar detta då kommer jag bli ostoppbar ?.
Idag gick jag till och med in i lyftarrummet (där tyngdlyftarna tränar) och gjorde vissa övningar. Ja det var folk där och ja jag kände min malplacerad men jag vågade!

Måste delge mig dagens bästa också och det är att imorse ställde jag mig på vågen första gången på tre veckor och den visade minus 1,9 kg!!! hurra för mig. Trots att jag inte följt några matrestriktioner utan ätit massor för jag är konstant hungrig nuförtiden. Visst jag har ju inte ätit en massa godis men det gör jag inte annars heller, men bara ätit "vanligt". Säkerligen har min förbränning kickat igång och ser fram emot fortsättningen. Vägning varje måndag får det bli nu bara för "skojs skull".

Nu ska jag ta tag i de tråkiga hushålls sysslorna så tjingeling.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards