Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Anne - 9 mars 2014 16:44

Haft en helt underbar helg. Kärleken kom i fredags och vi har softat, lagat god mat (han är så duktig i köket).

Igår åkte först han och tränade och när han kom tillbaka åkte jag ner och körde ett axel/rygg pass. Då fick han och min dotter lite egentid och lära känna varandra bättre. De hade åkt och handlat samt gått prommis med hans voffs (en rottwailer tjej). Kände att det var lite tidigt att be dottern vara hundvakt även om hon är världens mysigaste hund.

Gårdagens pass;
Latsdtag 3x10 på hål 8 (står ingen vikt)
Sittande rodd; 4x10 30 kg
Axelpress; 4x10 4 kg hantlar
Omvända flyes; 4x10 6,8 kg
Sidokyft; 4x10 4 kg hantlar

Detta tog 45 min och avslutade med 10 min i roddmaskinen.

Nu sitter jag i engymnastikhall och väntar då dottern har (trupp)gymnastik. Tanken var att jag skulle ta mig an våran slalombacke igen och gå upp och ner, men jag har ingen ork i kroppen och lyssnar då på den. Imorgon ska jag träna bröst/armar så får väl köra lite extra cardio efter det passet istället. Karln jobbar kväll nästa vecka så får klara mig på egen hand nu, men vi har gått igenom programmet så jag fixar det. Han har ju skrivit övningarnas rätta namn och jag har haft lite problem med att lära mig vilken övning som är vad. Lärt mig många nya namn och muskler jag inte visste jag hade ?.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards