Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Anne - 13 mars 2014 16:48

Usch och fy för att vara sjuk. Och fy skäms på mig att jag aldrig lär mig lyssna på kroppen.

Vaknade ju i måndags med världens halsont. Tränade efter jobbet och på tisdagen mådde jag lite sämre. Igår morse mådde jag okej, skämtade med kollegorna om att jag mådde toppen men ju längre dagen gick ju sämre blev jag. Gick till jobbet även idag men vid lunchtid när de två "små varulvarna" på varsin axel bråkat färdigt om vad som var bäst så vann den med det sunda förnuftet - jag gick hem!

Åt lite lunch och gick sedan och lade mig. Trots att det var ett himla liv i lägenheten mitt emot då den renoveras och då var det kaklet i badrummet som skulle bort så somnade jag som en stock. Vaknade ca två timmar senare med sprängande huvudvärk och skulle jag få en "guldpeng" för varje gång jag nyser skulle jag vara rik nu.

Jag ska nu stoppa något i magen och sedan bädda ner mig igen. Nu ska baciluskerna sovas bort punkt slut! Jag vill vara pigg, träna och kunna umgås med kärleken som förvisso ligger hemma hos sig sjuk han med. Undrar vem som smittat vem?!...

Vad jag längtar till våren nu, den riktiga våren med värmen, träden som slår ut och den där ljuvligt friska luften. Den här bilden på min dotter får bli en försmak på det som kommer.

Ha det gött och håll er friska för att vara sjuk suger.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards