Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Anne - 26 mars 2014 18:16

Idag har det varit riktig full rulle på jobbet så just nu känner jag mig slut som människa. Det ska bli så otroligt skönt att dra upp till Mora trakten imorgon kväll med min kärlek (som har stuga där) och bara vara i tre dagar. Det gör inte ens något att det fortfarande är snö där. Frisk luft, inga måsten, mysa och prommisar med voffs det ska bli härligt och precis vad jag behöver just nu.

Träningen då? Jo i måndags efter jobbet somnade jag i 1,5 timme, men hade bestämt att träna så det var bara att byta om och åka ner till gymmet (bilfärd på 8 minuter). Jag körde först ett 30 min bröst/armar pass och sedan ställde jag mig på bandet och gick 5 km. Var hemma ca 21.30 super nöjd och stolt att jag faktiskt tog mig i kragen och genomförde passet fast det hade varit skönare att fortsätta sova.

Igår hade dottern gymnastik och då brukar jag gå en prommenad alternativt försöka mig på det där med jogging. Sista gångerna har jag dock begett mig på våran slalombacke som ligger där brevid och igår blev det 5 varv upp och ner och det blev nästan 1,7 km! Kände ingenting i varken ben eller rumpa i morse så träningen börjar tydligen ge resultat.

Idag var tanken att jag skulle träna efter jobbet men då jag är så slut så orkade jag inte. Åkte istället till systembolaget och köpte lite gott till helgen och sedan hem där jag nu städar lite och packar. Träning kommer det bli fast hemma då och då blir det plankan, knäböj (squats) med kettlebell, kettlebellswings och crunches. Lite är bättre än ingenting!!!

Nu är det bäst att fortsätta så jag får lägga mig någon gång. Köpte föresten en bok på ICA Maxi igår så nu ska jag lära mig allt om musklernas anatomi.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards