Alla inlägg den 30 mars 2014

Av Anne - 30 mars 2014 20:49

Tjenixen!
Har ju tillbringat helgen i Dalarna och den har varit mer än underbar. Vi åkte upp i torsdags kväll och var framme runt midnatt tror jag (jag var så trött så minns knappt de sista 15 milen så tur att jag inte körde).

När vi kom upp till stugan så packade vi upp och fixade lite samt bäddade och efter det så intog vi fotöljläge (ingen soffa) och bara satt och insöp tystnaden. Total tystnad och mörker... helt ljuvligt.

Jag vaknade tidigt på fredagen, runt kl 6 och släppte då ut hunden och så tog vi en "toarunda" och redan då var det strålande sol och fick då se hur det såg ut... så vackert med berg, fäbodvallen och snön... japp det var snö även om den smält bort fläckvis på gräsmattan.

Den här bilden tog jag då.

Sedan gick vi in och kröp ner frusna i sängen och toksomnade.

Fredagen tillbringades mest i solstolen med ett litet avbrott för att åka in till Mora och handla mat, men sedan blev det solning igen och jodå jag har fått rand efter linnet.

På lördagen samma som i fredags och nästan ännu mer sol och ännu varmare. Då åkte vi återigen in till Mora för lite fönstershopping men råkade köpa med ett par stövletter men det var faktiskt halva priset och är riktigt läder så då kan man inte låta bli för 265 kr!

Sedan ville T (kärleken) visa lite mer av bygden så vi for till Oxberg så jag vet nu vartifrån tjejvasan startar. Och när jag nu åker den och råkar bli lite "trött" så är det bara att i Hökbergkontrollen ställa skidorna och knalla de ca 200 m till stugan och ta en powernap haha. Helt perfekt!

Efter sightseeingen så for vi mot stugan och där passerade vi en dammlucka och var tvungen att ta en bild. Helt vindstilla, Dalälven låg som en spegel och snön på andra sidan. Man blev nästan religös...

Idag så städade vi ur stugan lite och drog hemåt vid 13 tiden. Stannade till vid Leksandsbröd och köpte några "brödkakor". Tog lite mat i Ludvika, handlade lite på Willys här hemma och hann precis hämta dottern från gymnastiken kl 18.00

Nu ligger jag som en utslagen, nyduschad och lycklig padda i sängen och bara väntar på att få sova. Är tacksam för sommartiden för då kan jag lägga mig nu kl 21.00 med gott samvete och då klockan ringer 4.15 imorgon bitti (natt) så är sömn ett måste så här dax.

Ser fram emot nästa Dalarna tripp och då får dottern följa med. Natti

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards