Alla inlägg under april 2014

Av Anne - 15 april 2014 15:04

Jag hade satt som ett mål lite i överkant kanske men ville prova och det var att gå ner tre kilo på en vecka. Nu blev det ingen träning förra veckan förutom powerwalks, men maten skötte jag (låg på ca 1500 kcal/dag). Igår morse när jag ställde mig på vågen så visade den minsann minus 2,3 kg. Det är jag riktigt nöjd med trots allt.

Blir ingen träning den här veckan heller. Kroppen vill och orkar men huvudet säger nej. Det har varit så intensivt sista tiden med allt att jag känner mig helt off just nu. Inget känns kul och den här veckan prioriterar jag min dotter som är hemma och har påsklov. När jag kommer hem från jobbet ca 13,30 vill jag vara med henne. Igår tog vi en sväng till Sundbyholm, det är så vackert där och att bara promenera vid vattnet och prata är guld värt. Att sedan hamnkiosken öppnade åt oss så vi kunde köpa glass var toppen (de har inte öppnat för säsongen riktigt än). Sedan åkte vi och handlade och när vi kom hem så pysslade vi lite, hon lärde mig vika en tupp av papper bl a.

Dottern vid ett blåsigt men soligt Sundbyholm.

Nu ska jag ägna några minuter åt tvättmaskinen, har hängt ut tvätt på balkongen och med den blåst som är hoppas jag det torkar fort då jag har en del tvätt att hänga upp.

Ha de gött och lyssna på kroppen (huvudet) ibland. Det är okej att ta en paus från träning bara man "hoppar på tåget" igen (rätt snart).

Av Anne - 11 april 2014 17:45

Det har inte blivit gymmet alls denna vecka och det känns skit rent sagt. T har bott hos mig denna vecka och har jobbat kväll så jag har kännt att jag måste hem till hunden som har fått vara själv hemma några timmar och det är hon inte van vid. Som tur är verkar det gått bra, lägenheten har varit intakt när jag kommit hem.

Promenader har det givetvis blivit lite mer av denna vecka. I måndags gick vi 7,1 km i regn. I tisdags blev det 5,1 km i ännu mera regn och resten av dagarna kortare promenader fast några fler. Nästa vecka blir det dock tillbaka i vanliga rutiner och då slutar jag dessutom 13.10 vilket gör att det är lite färre människor på gymmet som efter kl 16 annars är rätt fullbelagt.

Jobbet den här veckan kan bara beskrivas med ett ord... fruktansvärt! Så stressigt och rörigt och mitt i lunchen en dag gick brandlarmet, då var det en liten brand i vårat måleri. Tack och lov gick det bra förutom det strul som medföljde.

Ju längre in i veckan vi kommit desto surare har jag blivit. Jobbet tar så mycket energi så det har nog varit tur T inte varit hemma för jag skulle nog inte varit något trevligt sällskap. Nu är det ändå fredag och imorgon far vi ner till Mantorp för att hälsa på hans bror. Då ska jag också bli insatt i konsten att kasta hästsko... Hur svårt kan det vara liksom? haha

Nu ligger jag nergosad i soffan och väntar på han som sa igår att imorgon efter jobbet kan du softa så fixar jag middag...Jopp vi får väl se : - )

Ha en riktigt skön helg nu.

Av Anne - 6 april 2014 19:52

Då var den här veckan snart slut. Det går för fort! Swisch säger det så har jag missat den underbara våren som nog är min favorit årstid. Jag älskar när fruktträden får sina vackra blommor, hägg och syren som blommar och doftar så underbart. Jag ska ta mig tid att hinna njuta av det så är det bara.

Den här veckan har för en gångs skull gått som planerat med träningen. Måndag; bröst och armar, onsdag; benen och har fortfarande träningsvärk, och i fredags axlar och ryggpass. Har utöver det blivit några snabba hundpromenader samt jag och dottern försökte oss på det där med att springa med hunden. Det gick si så där och hon tyckte det nog var extra skojsigt när Em var med för det blev mycket hopp och skutt. Övningen fortsätter i veckan som kommer.

Den kommande veckan kommer jag få ha kärleken boendes hos mig vilket är jätte mysigt men tyvärr jobbar han kväll så han smyger väl in någon gång runt midnatt. Det betyder i och för sig att jag och My (hunden) får tjejmys och hon kommer att motioneras eller tvärtom kanske. Måste dessutom få in mina tre gympass och ska följa ett matschema som jag fick av en hälsocoach förra vintern när jag skadade meniskeln. Mitt mål denna vecka är minus 3 kg! Det kan gå och ska gå!

Något som var rätt kul igår när vi då skulle springa var att tydligen har jag blivit mindre för mina träningstajts var helt hopplösa. Jag var tvungen att stanna var 20e meter och dra upp dem för de gled ner så jag blottade typ hela baken. Inte så roligt men positivt ändå.

Har nu lagat middag och det blev fläskytterfile, potatis och wokgrönsaker. Matlåda är gjord och T får micra sin mat då han är på "hemgång" från ett möte. Ägg är också kokade så jag kan ta med till frukosten på jobbet, det svåra blir att komma ihåg att ta med mellis då jag jobbar till 16 nästa vecka.

Snart väntar en skön och behövlig dusch och efter den är det bara att gosa ner sig och invänta måndag.

Ha de bra och;
Don't wish for it... work for it!

Av Anne - 2 april 2014 16:05

Nyss hemkommen från träningen. Det är ju onsdag och det är lika med träna benen. Tycker det är värsta passet i veckan men det blir väl roligt det också vilket år som helst.

Marklyft; 10 x 3 35 kg
Knäböj; 10 x 3 30 kg
Bencurl 7 x 3 20 kg och
Benspark 10 x 3 25 kg
Hade oturen att gör illa DET knät också, inte i någon övning utan snavade lite när jag skulle ut benspark maskinen. Det kanske stämmer alltså att maskiner är inte bra haha.

Nu ska jag fixa middag och det blir kassler i ugn. Dottern äter hos kompis idag så då får det räcka med en sallad till det.

Jo föresten igår var en "kompis" här och gjorde en kroppsanalys på mig. Fick under ca 1 min hålla i en stav som var kopplad till en liten apparat och den går igenom cellerna som finns i kroppen. Det var riktigt intressant och det visade sig att jag har lite mineralbrist, dricker för lite vatten, har lite allergier och visade att jag har astma (visste jag redan). Har låg ämnesomsättning bl a. Det sista förklarar varför jag har så kämpigt att gå ner i vikt i den takt jag vill. Ska göra vissa förändringar i kosten och den enda mineral jag typ inte hade brist av var magnesium och sådana piller har jag ju ätit nu i några månader. Kroppen tog även åt sig av träningen men det bruna fettet var lite för mycket haha precis som om jag inte visste det. Ska göra om den om kanske 6 månader eller så och blir spännande att se resultatet då.

Nej nu måste jag få i mig mat, vill ju inte att kroppen ska börja knapra av musklerna jag kämpar för att bygga upp.

Ovido - Quiz & Flashcards