Alla inlägg den 9 november 2014

Av Anne - 9 november 2014 08:43

Har så mycket att skriva så vet inte var jag ska börja, men börjar väl på fredagen.

Åkte mot Älvsjö direkt efter lunchen på jobbet. Där mötte jag upp Sussi som är min gamla barndomsvän och min framtida tävlingspartner, vi ska ju göra Halvklassikern ihop. Läs även hennes blogg www.frudin.blogg

Vi kikade runt på mässan och försökte plocka på oss gratisgrejor. Helt plötsligt får hon syn på rockringar och drar med mig dit. Jag har aldrig kunnat rocka ring, men hon är envis som jag vet inte vad. Hon peppar fram det bästa inom en och sa att vi går inte därifrån förrän jag kan... nu kan jag!!!

Fredrik Paulun hade en föreläsning som vi gick på, intressant men inget jag inte visste innan. Jösses så sliskig den karln ser ut och man undrar om han verkligen lever som han lär ut.

Tog en fika och jag tog en kaffe, en ramlösa och en rawboll typ dem jag har gjort själv. 85 kr! Mina är godare!

Mot kvällen åkte vi till Huddinge där hon bor då jag skulle få sova där. Himla snällt då jag inte behövde gå upp så hiskligt tidigt annars på lördag. Vi gjorde mat, köttbit, sallad och... sötpotatis :-) Då var klockan rätt mycket och med typ bara lite lunch i magen smakade det ljuvligt.

Vi satte oss ner en stund och kikade i våra påsar och jag hade fått ett gäng mössor som hon sytt, provade en :-)

På lördag klev vi upp kl 7, käkade frulle och fixade iordning mellis. Drog till Älvsjö igen som bara ligger ett stenkast därifrån. Det är vid sådana tillfällen man önskar man bodde i Stockholm men bara då.

Vi var många förväntansfulla tjejer där ja faktiskt bara tjejer vilket jag tycker var konstigt. Så här pigg såg hon ut innan vi började, men med en gammal förkylning kvar i kroppen så dalade hon lite under dagen.

Kl 9 började vi med ett pass baserat på kroppsstyrka och mycket coreträning med Yogagurun Johanna Andersson. Hon hade även ett yoga pass lite senare. Vilken människa! Peppande, rolig men hela hon utstrålade ett stort lugn.

Nästa pass var med simhopperskan Anna Linberg. Den smala, långa människan måste vara gjord av stål. Hon hade mycket coreträning och både Sussi och jag var överens om att nivån var lite för hög för oss. Vi stod ut i ca 30 minuter.

Dagens absolut tuffaste pass var givetvis med Biggest loser tränaren Sabina Dufberg. Behöver väl inte skriva vad det gick ut på men jag gjorde mååånga utfall, squats, situps igår och burpees som jag numera hatar. Där var vi i ca 40 min för sedan började jag må jätte illa och blev yr. Troligen var det en kombo av hunger och vätskebrist då klockan var runt 13.


Bilden är tagen ifrån hennes fb sida och gaahlinphotography.

Vi letade på någonstans att äta och jag fuskade igår. Kände att jag behövde något mer än en sallad så vi tog sushi. Gott och jag fick ny energi!

Det är vatten i muggarna!

Dagens absolut roligaste pass var med Tobias Karlsson. Vi fick lära oss en av danserna i hans show. Jag tycker inte om sådan dans men jag log genom hela passet som var 50 min. Efteråt gick jag fram till han och sa; jag tycker inte om att dansa men det här var toppen!

Det fanns två pass till under dagen, men dessa var inte något för oss men vi provade varje i ca 10 minuter. Istället softade vi och kikade runt på Allt för hälsan mässan och smet även in på Mitt kök.

Total träning blev det 3 pass a 50 min, ett i 30 min, ett 40 min och två 10 min var. Behöver jag säga att kroppen är lite obrukbar idag? Har blåmärken på knät och öm överallt, men jag skulle absolut göra det igen!

Väl hemma igen igår kväll så radade jag upp alla saker på bordet och jag kan äta det mesta av det. Drickorna ska lilla få och lite annat smått och gott. Kokosoljan köpte jag då den stora burken var betydligt billigare än de små jag köper i affären. Sussi köpte också en så det blir kanske en paleoista av henne med. Återigen det finns massor av recept och info på www.paleoskafferiet.se samt Annika Sjöös blogg.

För några dagar sedan skickade träningsevent ut att man kunde vara med i utlottning av ett par träningstights från Casall och jag vann ett par igår! Super kul och de är jätte sköna och snygga.

Nu är klockan 8.40 och jag har varit vaken sedan 5.45 (i vanlig ordning en helg), magen kurrar så nu blir det frukost.

Ha det bäst men framför allt Be your best!

Ovido - Quiz & Flashcards