Direktlänk till inlägg 3 september 2014

Är nog bra att fråga sig själv Varför ibland.

Av Anne - 3 september 2014 18:32

Tjenixen!

Idag kom första mailet angående The Plan. Kost/motionsplanen jag ska följa i en månad. Det var en bifogad fil med "tillåten" mat. Den kommer inte bli några problem då jag nästan äter så redan, men däremot ska man undvika mejeriprodukter. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan keso och kvarg. Mandelmjölk och sådant är tillåtet men herre gud det smakar ju rent för äckligt! Jag får se hur sträng jag kommer vara mot mig själv på den fronten. Det svåraste i början blir nog att komponera ihop frukosten, de andra måltiderna blir nemas problemas.

Det var även en bifogad fil från hon som håller i den mentala biten. Innan söndag då vi kör igång så skulle man rannsaka sig själv och svara på några frågor. En var Varför gör jag det här...
Te x; Jag vill gå ner i vikt...
Då ska man gå vidare och fundera på Varför vill jag gå ner i vikt osv osv

Det var faktiskt inte så lätt som det först verkade, men nu tror jag att jag har besvarat mina Varför, men behåller det för mig själv. Håller på med nästa uppgift och det är lika svårt. Det är så lätt att bara säga jag vill gå ner te x 5 kg, vill kunna springa eller lyfta 50 kg i bänkpress. Man måste ha en plan! och följa den! och motivationen och viljan (skrivit det massor av ggr).

Det kommer bli en tuff månad och mycket träning (man får träningsprogram) då jag vill hinna med "min egen" träning också. Men vad är en månad av ens liv? om den dessutom resulterar i minus på vågen och minst lika viktigt minus på måttbandet.
Jag ska ta kort på mig, väga och mäta på söndag morgon och sedan får de inte användas på en månad. Jag blir nog tvungen att ta vågen till jobbet och lägga undan där för annars vet jag att jag kommer att smygväga mig.

Till middag idag blev det torsk och sådan där färdig sås i ugn och i samma form skivade jag ner morot, tomat och squash. Älskar swisch in i ugn mat!

Lilla är hos kompis så jag fortsätter väl med "läxan" medans det är tyst och lugn och ro här hemma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards