Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Det behöver inte bli så komplicerat.

Av Anne - 27 september 2014 09:11

Innan jag hakade på den här Kick starten var jag givetvis orolig över hur jag skulle äta, överleva utan mejeriprodukter. Pasta, ris, potatis och bröd visste jag att de skulle inte bli några problem att vara utan. Men hur bakar man, gör paj utan mjöl? Men det går och aldeles strålande faktiskt och för att göra inte göra det svårare så "man tager vad man haver".

Vem säger att frukosten måste bestå av kaffe och smörgås? eller yoghurt och Kornflakes? Varför inte ta rester och slänga ihop något smaskigt? Frukost och lunch är dagens viktigaste mål så gör dem proteinrika och nyttiga!

Min frukost idag; röran som var kvar efter gårdagens middag och en äggröra (på vatten och inte grädde). Gott, mättande och nästan lite lyxigt.

Det ser ut som en jätte portion men ligger på en liten tallrik.

Det bästa är förutom att magen mår jätte bra, att jag går ner i vikt är att jag behöver inte räkna kalorier. Jag äter när jag är hungrig helt enkelt.

Idag mår jag bättre, ingen feber och huvudet är normalt. Halsen svider givetvis men det har nog varit bra att inte pratat på två dagar. Måste ha lite luft så det får bli en lugn prommis runt kvarteret, måste lapa lite sol. Jag får inte träna förrän penicilinkuren är slut (nästa lördag) inte för att jag skulle orka det nu ändå, men nästa vecka blir jobbig. Får väl köra alla fyra passen på lördag då :-)

Nu ska jag ta tag i det jag inte orkat dessa två dagar som tvätten, diska och bädda bort bacciluskerna.

Ha en riktigt härlig lördag och njut av det blåsiga, soliga höstvädret.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards