Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Utvärdering av The-plan (paleokost och träning).

Av Anne - 30 november 2014 18:03

Det kändes lite sorgligt att vakna imorse och inse att det kommer inte komma några söndagsmail längre. Inga fler träningsupplägg, inga fler kostråd/recept och inga fler positiva tankar eller mentala övningar...

Dessa tre månader har gått så vansinnigt fort, varit roliga, utmanande och de bästa tre månader jag gjort i mitt liv för mig. Jag har insett att min kropp klarar av träning som får en att nästan vilja kräkas, att jag kan springa även om jag fortfarande inte älskar det men jobbar på det. Jag vet nu att min kropp speciellt magen mår jätte bra utan gluten, baljväxter, mejeriprodukter och socker.

Det har inte varit några problem att vara utan alkohol för det slutade jag med redan i april. Jag har överlevt utan livets krydda ketchup! Jag har ätit mer broccoli under dessa tre månader än vad jag gjort i hela mitt liv och överlevt även det :-)

Har jag inte saknat något? Jo det är klart jag har, jag är ju inte mer än mänsklig. Ost, choklad och... ketchup... Men jag har varit så fruktansvärt fokuserad och motiverad att det har gått ändå, men bara för att den här "utmaningen" är slut så betyder inte det att jag nu imorgon kommer vräka i mig dessa saker. Nej jag kommer fortsätta för jag ser inget slut på detta, det är en livsstil och ingen diet. Vet man med sig att man inte kan leva utan alkohol eller socker är det kanske inget man bör prova fast å andra sidan är det dem som verkligen skulle behöva det! för fixar man inte att testa i tre ynka månader... då anser jag att man har problem.

Resultatet då? Jo på tre månader har jag gått ner 6,6 kg, minskat i cm på
rumpa. 5
lår. 1
midja. 5
arm. 1
under bröst 3
totalt. 15 cm

Nu körde jag ju igång mitt eget race i februari, men i juli/augusti så stannade vikten av, hände ingenting. Så när jag såg om The plan på Annika Sjöös blogg var det som om det kom i rätt tid, att det var det jag behövde för att kicka igång igen och jisses så tacksam jag är. Hon, hennes man Michael Hansson Sjöö och Åsa Nyvall har varit toppen. Vi har haft en egen fb sida och där har vi peppat varandra, delat recept, tankar och har vi haft några frågor har det bara varit att slänga ut frågan och de har svarat direkt.

Sedan i februari har jag gått ner 16,6 kg och minskat på kroppen hela 32 cm. Rätt bra för en föredetta soffpotatis! Det gäller bara att bestämma sig, vara konsekvent och följa planen!

Jag tänker inte lägga ut bilderna jag skickade till Annika och c/o men har beskurit en bild som jag bjuder på.

Nästa bilder är från i somras och idag. Visst linnet jag har på mig i somras är lite stort så man ser inte riktigt men armarna, nyckelbenen och ansiktet talar för sig självt.

Bilden under är det bara 1 månad mellan men jag ser även där att ngt hänt på den korta tiden.

Lite benmuskler också. Jag står bara, spänner mig inte och tyvärr ser man inte bakre lårmuskeln men den är grym haha.

Så nu när det är "över" hur ska jag nu lägga upp träningen? Jo jag har gjort små lappar och skrivit ner Michaels pass så två ggr i veckan ska jag dra en lapp och göra det. På så sätt kan jag inte välja "de roliga" passen fast så här i efterhand var de inte roliga alls, bara skitjobbiga men supereffektiva.

Det kommer bli mycket löpning, stakmaskinen på gymmet samt cykel. Jag behöver nöta många mil i rumpan för om 6 månader ska jag cykla 15 min och det är säkerligen spöregn och motvind då så nu är det bara att trampa på.

Nu ska jag äta lite, ta en dusch och ladda för en ny spännande vecka med nya utmaningar. Tack för att ni orkade läsa och det låter som en klyscha men kan jag så kan DU! Nu ska jag kämpa på med de sista 9,9 kilona och när jag är där börjar de verkliga jobbet - att behålla vikten.

 
 
Ingen bild

jessica

30 november 2014 21:27

bra skrivet , vi kommer fortsätta mot nya mål 💪👊

 
Frudin

Frudin

1 december 2014 05:47

Du är så grym!!!!!

http://frudin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards