Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Hellre fit än light!

Av Anne - 21 juni 2014 12:46

Från och med nu är det slut med vägning på måndagar! Jag inser att mitt "liv" fungerar, att jag går ner i vikt och behöver inte längre fokusera på just den biten. Jag kommer att gå ner i vikt automatiskt nu när jag snäppar upp träningen men måste även börja äta MER. Jag har märkt sista tiden att jag är hungrig jämt och att orken inte riktigt alltid finns så mer bra proteinrik mat helt enkelt.

Jag kommer aldrig bli "smal" men vill hellre att folk säger att hon ser vältränad ut än att oj vad hon har gått ner i vikt! Det finns massor av överviktiga som ser bra mycket mer vältränade ut än dessa "plankor" som inte har en muskel på kroppen och det är absolut inget jag strävar efter.

Igår tränade jag rätt rejält i mina ögon. Efter frukost åkte jag till gymmet och körde tungt och intensivt armar/axlar och mage. Det kommer bli mycket mage i fortsättningen. Nog för att det behövs visserligen men främst för cyklingen. Det är bålen som ska hålla dig uppe på cykeln och inte armarna.

Efter gymmet drog jag i mig en proteinshake och for sedan till badet. Jag bestämmer alltid innan träning vad och hur mycket jag ska köra och igår bestämde jag mig för 2000 m simning. Jag var helt ensam där och hade tre badvakter som höll koll och kom med peppande ord ibland. Det kändes himla tryggt då mina sista 200 m mer kändes som om jag bara stod och trampade vatten. Observera att jag hade tränat armarna precis innan och de var som gele redan innan jag klev i bassängen. Jag gjorde 2 km på 1.19 tim. Rätt okej tid ändå med tanke på att snittet på 1000 m för mig är på 40 min (pigg i armarna).

Tränade hon på midsommarafton tänker ni kanske? Ja varför inte? Jag var barnfri, ingen i familjen brydde sig utifall jag ville komma (hade inte tänkt göra det ändå men de kunde frågat tycker jag) så igår var som vilken ledig fredag som helst och jag fick göra det jag tycker är roligast numera nämligen att träna.

Idag blir det en vilodag fram till kvällen då det blir svalare. Jag har setat och solat, varit och handlat lite och nu kom den tråkiga vardagen ikapp mig. Har lite tvätt att ta reda på, lite disk och en sväng med snabeldraken får det bli. Imorgon måste jag röja undan vid alla fönster då de tydligen ska komma och måla dem och det kunde ta några dagar. Jag är glad jag inte jobbar kväll och får min sömn förstörd av ett gäng målare på morgonkvisten.

Nu ska jag sätta fart här hemma så det blir gjort så jag får ägna mig åt "hopp och lek" sedan.

Ha en riktigt bra dag och ni mår som ni förtjänar ;-)

 
 
Frudin

Frudin

21 juni 2014 14:46

Så jäkla rätt!!!!
Du är helt enkelt fantastisk och du kommer nå så långt!

http://www.frudin.blogg.se

Anne

21 juni 2014 15:36

VI kommer nå långt! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards