Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Anne - 1 juni 2014 10:22

Godmorgon alla glada eller godförmiddag kanske. Jag sov till nio rycket och då gick jag ändå och la mig tidigt runt 22 tiden. Träningen gör mig förvisso mycket piggare men samtidigt verkar jag behöva mer sömn och sömn är superviktigt för återhämtningen och för viktnedgång (det senare läste jag om igår). Jag läser massor om träning och kost jag slukar det mesta jag kommer åt mest i tidningsväg i ämnet.

Gårdagen bjöd på en sen löptur. Jag trodde inte jag skulle orka ens gå då kroppen hade noll energi i form av mat. Åt bara frukost och lunch och då lilla fick för sig att sova hos kompis så glömde jag helt enkelt bort att äta middag. Det gick bra trots allt och även om tiden inte är toppen, skulle nog kunna göra en powerwalk på samma tid så är det inte det som är viktigt. Det viktiga är att jag faktiskt springer. Har väl gjort en fem seriösa försök till löpträning nu och det går lättare, orkar springa längre och längre innan jag känner att jag måste gå några meter. Det blev ju ett underbart väder på kvällen och försökte då med det som många upplever så positivt med löpning nämligen att insupa atmosfären, känna dofter och njuta... det sket sig totalt. Hade bara blicken fokuserad på nästa träd där jag bestämt att vid det trädet där får jag gå.. Hade inga lykstolpar att springa efter igår då jag tog grusväg så då fick det bli träd istället. Lite dum taktik kanske, varför inte springa så långt jag orkar och sedan gå? som sagt allt sitter i huvudet.

Nu har jag avnjutit frukost då jag av naturliga själ var svinhungrig. Det blev en surdegssmörgås och två perfekt kokta ägg. Då solen strålar tänker jag lägga mig i solstolen på balkongen. Dottern med kompis vill till Parken badet men jag har inte bestämt utifall jag vill med. Är roligt att morsan fortfarande får hänga med :-)

Ha en riktigt härlig dag och njut av solen, här ska det tydligen bli regn i veckan igen så ingen solning innan jobbet tydligen. Ännu en positiv sak med att jobba kväll, man kan sola innan.

Ovido - Quiz & Flashcards