Alla inlägg den 14 juni 2014

Av Anne - 14 juni 2014 18:50

Nu är jag hemma efter att ha deltagit i Å-loppet. Det var en kul upplevelse men önskar att jag varit mer tränad och att knät hade varit 100 procent bra. Jag trodde jag inte skulle komma till start först utan att jag skulle frysa ihjäl i busskuren i väntan på bussen mot stan. Löpartights och linne och storm... rackarns vad jag frös då och i väntan på start. Så här i efterhand var det perfekt löparväder, var inte ens svettig när jag kom i mål! Rumpan ömmar och låren och benhinnorna och.... haha ja allt känns stumt, men har nu stretchat och ska in i duschen.

Jag hade satt som ett önskemål att klara det på 1.30 men det blev inte riktigt det. Nu var banan lite mer än 1 mil och med de förutsättningar jag hade just idag så är jag nöjd trots allt. Men nästa år då jäklar och för att inte tala om Tunnelrun i November.

Nu kommer en riktig fulbild! Precis efter målgång, hela munnen full av banan och solen i ögonen. Skall påpekas att jag äter i vanliga fall bara banan i smyyyyg, tycker det av någon löjlig anledning det är pinsamt att ära det inför folk haha. Se och njut för det är en once in a lifetime picture :-)

Av Anne - 14 juni 2014 06:54

... och det känns ju si så där, men å andra sidan får jag skylla mig själv då jag somnade tidigt igår så kroppen är väl utvilad. Dessutom hade någon granne tvn på lite väl högt.

Smygvägde mig nu och har gått upp lite men bara lite. Har läst att för 1 gr kolhydrater så samlar kroppen på sig 3 gram vätska och igår laddade jag med både pasta och smörgås (och lite godis). Laddade låter i och för sig lite väl i överkant, jag ska ju inte direkt cykla Vätternrundan som några av mina vänner gör idag eller springa ett maraton, men kan jag förbereda och hjälpa kroppen lite så varför inte. En mil är ju ingenting egentligen och jag vet jag fixar det men frågan är hur och hur snabbt. Knät mår fortfarande inte bra så jag tror jag kommer att gå största delen men vill gärna få en tid runt 1.30 tim. När jag gick en mil för några veckor sedan var tiden 1.51 tim och jag är nog en tävlingsmänniska fast jag inte visste det då jag alltid jagar mina egna tider och vill göra bättre, lyfta tyngre, springa längre ja you name it och det är ju inte fel!

Hungrig är jag nu men ligger kvar i sängen då jag inte vill väcka lilla. Äntligen har hon börjat sova lite längre på mornarna men det har tagit nästan 13 år :-)

Hon blir hämtad av sin morfar 8.45 och ska tillbringa dagen där då hon inte alls vill följa med och heja på morsan. Förstår henne, att vara på stan "själv" och vänta på mig är väl inte det roligaste. De ska gå på marknaden som är i helgen och den kommer vi passera under loppets gång. Kanske tar några varv där och shoppar lite och tar bussen tillbaka till mål haha.

Ha en härlig dag nu! Det ska jag och framför allt ha en rolig dag och "umgås" med kollegor under lite trevligare form än under arbetstid. Det blåser storm och är sol så det får duga bara det inte är motvind :-)

Ovido - Quiz & Flashcards