Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Anne - 6 juni 2014 19:27

Har ju ledig fredag fast det har ju typ alla idag. Sov till runt 9 och det var jätte skönt men kom inte i säng förrän runt 02, var pigg när jag kom hem inatt.

Åt frukost, rågbröd med kalkon och grönt samt två ägg. Ägg är supermat och mättande. Och JAG anser inte man kan äta för mycket ägg.

När jag kände att frukosten "kickat in" och gett mig energi drog jag till Friskis och svettis och köpte en "dagträning". Tänkte åka till mitt ordinarie gym men gillar det inte. Tyckte inte om det första gången och inte nu heller men föll för "grupptrycket". Det är tur att det är billigt årskort för då har jag inte dåligt samvete om jag tränar på Friskis ibland som här har flyttat till nya lokaler och det är super fräsht, öppet och man får bra energi i själen när man kommer dit.

Jag tränade ben och armar i ca 45 minuter. Tog i lite för mycket i benböjen tror jag för mitt knä protesterade villt. Avslutade på löpbandet men gick hela tiden i 5 km.

Handlade i den anslutande affären innan jag åkte hem. När jag kom hem var jag så hungrig att jag slukade en del av den grillade kycklingen jag köpte ståendes vid diskbänken direkt ur påsen. Har nog aldrig ätit något godare haha.

Tog en kort powernap trodde jag men den varade visst i 1 1/2 timme. Skönt var det och har inte dåligt samvete för det, jag är ju ledig, gör vad jag vill!

Till middag nu blev det stekt halloumi med sallad på; bladspenat, avokado, tomat, paprika och melon. Toppade allt med lite honung. Det söta i melonen och honungen passar ypperligt till den lite salta halloumin.

Jag är väldigt sugen att bege mig ut på en liten springtur. Vet inte om knät tycker detsamma och blir det så kommer bevis upp imorgon, har inte riktigt bestämt mig än.

Blir nog gymmet imorgon med (mitt vanliga) men då ska rygg och mage få jobba. Jag är lite överaskad över att jag inte tappat sugen som jag har gjort förut efter några månader. Jag vet inte varifrån den inre styrkan kommer ifrån, men jag vill bara träna mer och mer och utmana mig själv. Har fått förfrågan om jag inte ska hänga med på Halvklassikern redan nästa år av www.frudin.blogg.se och den tanken känns inte helt bortom allt sunt förnuft utan mer ja varför inte. Måste införskaffa våtdräkt, skidor, cykeln får duga. Träna ännu mera ben, springa mer och ve och fasa hoppas på snö i vinter.... vad har jag gett mig in på :-)

Jag gör allt själv, har ingen träningskompis men har stöd i form av pepp från några. Känns ändå rätt bra att jag och bara jag åstadkommer min förvandling. Inga magiska pulverdieter, piller eller extrembantning utan bra och nyttig mat, en jäkla massa träning och ett riktig jävlar anamma. Jag kan, jag vill och jag är bra!

Ha en riktigt bra kväll nu och en fredagskram från mig.

Av Anne - 6 juni 2014 00:23

Smygvägde mig i morse och nu är det som sagt minus 8 kg (minus 0,7 sedan i måndags). Vet inte riktigt när jag startade på allvar men bilderna är från 26e dec och nu ikväll. Ser jag trött ut på höger bild har det sin förklaring har nyss avslutat kvällspasset på jobbet. Tycker ändå att ögonen ser piggare ut på det kortet.

För andra så märks kanske inte skillnaden om de inte jämför kort, men jag märker. Midjan givetvis, tog på mig ett skärp idag för annars åker jobbar byxorna av! Jag märker att nyckelbenen finns där någonstans, benen och armarna fast armarna (och benen) blir till muskler istället för fett). Handlederna är smalare, kunde inte nå runt med andra handen förut och så blicken har blivit piggare. Jag mår skitbra helt enkelt!

Nu är det bara att kämpa vidare för jag är inte "klar" på långa vägar. Ett år har jag gett mig att komma i form, nästa år jobba på formen och sedan köra gärnet :-)

Tack och godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards