Direktlänk till inlägg 25 juni 2014

Jag har blivit med cykelkläder!

Av Anne - 25 juni 2014 19:11

Efter jobbet drog jag till Västerås och XXL sport, här skulle köpas cykelbyxor och glasögon.

Det blev byxor, tröja, vindjacka, liten cykelpump, sådana här grejor att ta bort slangen med vid punka, liten väska att fästa fram på stången, och glasögon... trodde jag.. När jag kom hem och packade upp såg jag att glasögonetuiet bara innehöll de utbytbara glasen för glasögonen glömde den urtrevliga försäljerskan att lägga ner igen efter att jag provat dem. Det var bara att sätta sig i bilen och åka tillbaka, men nu har jag dem så nu är det slut på flugor i ögonen.

Igår ville jag ut och cykla men visste inte vart. Började med en tur till jobbet (av alla ställen) och det är 7 km dit. Kom lagom till de skulle äta så jag följde med in och då öppnade sig himlen och det började spöregna. Då blev jag lite halvt förtvivlad för ville inte cykla i det vädret. Tack o lov upphörde det rätt snabbt så jag iväg och tog då en tur som kollegan tipsade om. Vi har en våtmark för alla fåglar och igenom den på mysig liten grus/gräsväg cyklade jag. Toralt blev det 1.9 mil och det tog 1.10 tim. Idag har jag så ont i nacken att jag knappt kunnat röra på huvudet. Frågade cykelgurun på jobbet om det kunde bli så? Det är bara latmasken fick jag till svar! samt att jo man kan få det i början. Det är bar å åk mera då :-)

Nu ska jag stoppa något i magen för är så hungrig och sedan dusch och efter det natti natti.

 
 
Frudin

Frudin

26 juni 2014 09:29

För mig var det värst med armarna men nacken blev ansträngd i början också. Fråga gurun på ditt jobb om din cykel är optimalt inställd för dig, det kanske kan hjälpa för nacken med en justering.
Jag har köpt nya Rullskidor, du kan få köra mina gamla, lära dig på dem så kan du se om det är något för dig, de är svåra att åka på och om du gillar det kan du köpa bättre sedan. Bara vanliga skidpjäxor som till vanliga skidor behöver du. Det är dyrt som fasen när man börjar med alla dessa sporter som du gör nu och som jag gjorde förra året...men det är värt det! Våtdräkt ska du köpa på Clas Olsson för 299 kr och den skall sitta sjukt tight!

http://www.frudin.blogg.se

Anne

26 juni 2014 15:42

Hua det där med rullakidor lät sjukt läskigt med säkert bra träning och jag testar gärna (tror jag).
Jaha har Clas Ohlsson våtdräkter? Då ska jag kolla där sedan men det får nog bli i vår.
Jo nog kostar det en slant men ser det som en investering i livet, bättre hälsa och forhoppningsvis får man vara pigg länge.

 
Frudin

Frudin

26 juni 2014 09:30

Alltså, jag glömde säga, vilka fina grejor du köpt!!!! De ser grymt snabba ut!

http://www.frudin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards