Direktlänk till inlägg 5 september 2014

Då var det helg igen då, veckorna bara rusar iväg.

Av Anne - 5 september 2014 18:01

Härliga helg välkommen även om det känns som om det nyss var det. Veckorna går så fort att jag hinner inte med.

Hämtade lilla på skolan idag och efteråt gick vi ner på stan då hon ville (tjatat länge) gå till Espresso house och fika med mammsilainen. Jag hade aldrig varit där och inte heller druckit de där moderna kaffe frappisarna. Tog en kall frappe kaffe med caramel. Visst den var god och törs inte ens gissa hur onyttig den var men jag föredrar om jag ska dricka kaffe vanligt, varmt och svart. Men vi hade en mysig stund ihop.

Efter åkte vi och handlade så nu har jag laddat upp för min nya "plan" som börjar på söndag. Ägg, kyckling, lax, frysta grönsaker, kokosmjölk, makrill, bär och lite mer. Men ikväll "lyxar" vi till det med kycklingtacos.

Igår efter utvecklingssamtalet så åkte vi till jobbet där lilla bytte om och sedan hakade vi på 4 kollegor och sprang våran 3.6 km runda. Det gick skit! Jag hade glömt puffa i mig bricanyl, var hungrig och körde ju ben i tisdags... lilla fick jätte håll och ont. Nåja vi tog oss runt och hoppas på bättre runda på måndag. Jag måste!!! börja köra intervaller och bege mig ut i spåret som bara består av uppförsbackar. Jag måste bli bättre, mycket bättre på att springa! Tur jag inte anmälde mig till Lidingöhalvan i år för det hade jag inte orkat (förutom att gå).

Nu ska jag påbörja maten fast jag inte är hungrig så den där kaffegrejen måste innehållit myyycket fett...

Ha en riktigt härligt underbar fredag nu!

 
 
Frudin

Frudin

6 september 2014 22:40

Det ska bli spännande att följa din nästa månad!
Det blir perfekt. Vi kör hela halvklassikern tillsammans nästa år.

http://frudin.blogg .se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards