Direktlänk till inlägg 13 september 2014

Dagens matbilder samt lite dravel.

Av Anne - 13 september 2014 19:58

Vaknade kl 5.45 Inte det roligaste kanske en lördag men istället för att ligga och sura och försöka somna om klev jag upp. Åt en banan, drack lite vatten och på med löparkläderna. Intervallerna stod som dagens första punkt.

Skulle springa 2 min och gå i 2 minuter, detta skulle upprepas i 40 min. Vid 34 min var jag vid mitt hus och tanken var att ta några varv runt huset tills jag hade gjort mina 40, men var akut toanödig så det var bara att springa in.

Tillagade frulle. Ägg och mitt fröbröd med avokado. Mättande och åt inte upp brödet men avokadon.

[Bild]

Har fixat och trixat lite här hemma men inte så mycket som jag borde. Dammsuga och skura golv får jag göra imorgon. Har ändå slabbat ner i köket idag av bak och matlagning.

Till middag gjorde jag en paj. Pajdegen gjordes av mandelmjöl, linfrön, fiberhusk, ägg och kokosolja. Den blev helt klart bra och betydligt mer mättande än "vanlig" pajdeg. Fyllningen blev köttfärs, rödlök, vitlök, spenat, broccoli och tomat. Äggstanningen gjordes av ägg och kokosmjölk. Supergod och mätt blev jag.

[Bild]

Lyxade till det med efterrätt också som var så god att jag verkligen fick anstränga mig för att inte äta upp allt när jag gjorde den (gjorde den innan middag). Vispad kokosgrädde, vaniljpulver och hallon. En smakorgasm!

[Bild]

Chokladen strödde jag över endast för bilden. Jag skrapade faktiskt bort den innan jag åt. Så konsekvent och målinriktad är jag denna månad!

Skulle gjort 40 min pw idag också, sista passet i utmanigen men kom på att jag sprang efter träningen i måndags så har gjort min kvot av träning. De vill helst inte man tränar mer än man ska denna månad så jag tog en stillsam skogstur istället. Gick i fel skog så ingen svamp :-(

Nu ta tag i den bedrövliga tvätten igen så lilla har rena/torra kläder nästa vecka jo och jag med för den delen.

Imorgonbitti får jag ett nytt mail med ny träning och nya mentala övningar. Ser fram emot det och är taggad.

Ha en härlig lördagkväll nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards