Direktlänk till inlägg 25 september 2014

Baciller VS mig... 1-0

Av Anne - 25 september 2014 16:14

Mådde inte så bra igår men kämpade på ändå. Imorse var halsen helt ihjäl, huvudet tungt och feber visade det sig. Ringde vårdcentralen då jag insåg att halsen var vitprickig och vet vad det innebär. Fick en tid nästan direkt och visst var det halsfluss och en temp på 38,4 (jag ligger normalt på 36,5). Fick hämta ut penicilin och sedan åkte jag hem och gosade ner mig i soffan iklädd fleecetröja och fleecefilt.

En chaffis ringde mig imorse och berättade att det var sista turen till oss då han ska sluta. Han berättade att han hade fikabröd med sig och blev besviken när jag sa att jag var sjuk. Jag hoppas mina kollegor fick fikabrödet istället och jag hade ju ändå inte smakat men det behövde inte han få veta :-)

Nu på eftermiddagen blev jag så sugen på te och smörgås så slängde ihop morotsscones. Jätte goda!

2 rivna morötter
2 ägg
2 dl mandelmjöl
1-2 tsk kanel
Blanda ihop, klicka ut på plåt, in i 200 gr ca 10 minuter.
Ni som inte är lika strikta kan ha i lite socker eller honung.

Det här förstör alla mina träningsplaner för en tid framåt så får nu fokusera på maten och positivt tänkande. Det är ju en himla tur att jag avstog från att anmäla mig till Lidingöhalvan för det hade ju inte gått nu. Önskar speciellt Sussi och Marie lycka till på lördag. Ni äger!!!

Nu bädda ner mig igen och fortsätta läsa i mina tidningar. Det var himla tur att jag fick dem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards