Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Soft söndag i regn och rusk.

Av Anne - 29 juni 2014 11:01

Det känns ändå rätt okej att min semester börjar om tre veckor. Vädret är inte direkt någon höjdare just nu, regnar ju vareviga dag.

Gårdagen gick i shoppingens tecken. Vi for först till nya stället i Sparreholm som fått namnet Garaget. Det var helt okej där faktiskt. Jag är kräsen vad gäller kläder och kvalite men det fanns mycket jag skulle kunna köpa. Deras avdelning med sportkläder var till stor belåtelse. Många träningslinnen till vettiga priser, men behärskade mig faktiskt då jag har rätt många redan. Däremot köpte jag en sportbh för 149 kr utan att prova (joooobbigt) och den satt jätte bra. Lilla fick en hel del kläder och det fanns massor av coola t-shirts till henne för 9.90 kr! Däremot fastnade jag för dessa myspys byxor till det superlåga priset 70 kr. Supersköna men nästan lite för varma för denna årstid.

Efter all shopping och 30 min i kö (var första helgen de hade öppet) så blev vi hungriga och stannade till vid grillkiosken. Därefter styrde vi bilen mot Strängnäs och deras shoppingcenter. Gick in på ÖB och köpte lite tvättmedel och sådant.

Lilla har i evigheter letat efter ett stativ till mobilen och vi har letat och letat. På Teknik magasinet hemma i stan hittade vi ett och då var hennes totala lycka gjord. Att vi aldrig tänkt på att gå dit förut? letat överallt annars men inte där. Kunde sparat 6 månader av ilsken frustration från hennes sida :-)

Väl hemma ville jag visa mina nya cykelkläder och hon ställde gärna upp som fotograf. Jag blir inte förvånad om det blir hennes yrke en dag.

Hon tyckte jag skulle posera, se lite sexig ut. Det är inte det lättaste för någon som hatat att vara på bild halva sitt liv och speciellt helkroppsbilder, men jag blev nöjd. Ser fram emot att inviga dem och är det uppehåll i morgon bitti då drar gula faran ut på äventyr innan kvällsjobbet börjar.

Nu ska vi ge hemmet lite kärlek och varandra. Gäller att ta tillvara på sista dagen ihop på några veckor. Förhoppningsvis hinner vi träffa min bror och hans M innan lilla åker till papps sin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 9 juni 2015 08:23

I lördags packade jag in cykeln i bilen och for till Motala. Väl där stannade jag på ett Mc donald, tog en kaffe och paj för att invänta Sussi och hennes två kompisar. Vi fyra skulle alltså cykla 15 mil. Att de skulle göra det är inget konstigt, m...

Av Anne - 12 april 2015 11:23

Jag har helt enkelt inte haft lust att blogga och inte för att det inte hänt ngt i mitt liv, tvärtom men helt enkelt inte haft lust. Lovar inte att jag kommer fortsätta skriva nu som förut utan inläggen kommer när de kommer. Träningen har inte var...

Av Anne - 21 februari 2015 19:02

... att te x blogga. Det har varit tokmycket och stressigt på jobbet att energin har inte funnits till så mycket mer när jag kommer hem än att fixa mat. I veckan blev det i alla fall ett hemmapass på 30 min och dottern hakade på. Fått till en löp...

Av Anne - 9 februari 2015 08:07

Klockan 06.00 åkte jag och vännen M iväg mot Norberg. Vi var nästan först på plats och det första vi gjorde var att lägga ut skidorna i spåret. Därefter letade vi oss till byggnaden där startkittet lämnades ut. Då anlände även M's syster. Sedan be...

Av Anne - 7 februari 2015 12:48

Usch nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. Finns inget att vara nervös över men det är mitt första, riktiga lopp och som den "gröngöling" jag är så är det nog normalt. Jag fick i alla fall ett meddelande imorse från min "coach" fru att jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards