Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Anne - 8 juli 2014 19:38

Ligger nu helt utslagen i solstolen på balkongen som tack o lov har skugga. Svetten rinner och kroppen är så där härligt nöjd. Tar det från början;

Hade tänkt cykla iväg och simma efter jobbet men så började det åska och sedan regna. Lusten till simning avtog även om regnet inte spelar någon roll skulle ju blöta ner mig ändå men vill inte vara i vatten när det åskar.

Fick dåligt samvete och ville ju träna så när regnet upphört tog jag Mr Gray (cykeln) och trampade till gymmet istället. Där körde jag 40 min armar och axlar och sedan trampade jag hem igen. Gjorde ett medvetet val att inte träna ben :-) Det blev en "gratis" cykeltripp på 15 km.

När jag kom hem bytte jag skor, fyllde på med lite vätska i kroppen och begav mig ut på min varannandags 2,5 km runda. Började med 1 km pw, satte igång Runkeeper och travade på. Har inga superduper snabba tider men det går fortare och fortare för varje gång och känns lättare. Tror det är ett bra upplägg. Ska givetvis öka på längden men inte än, det får ta sin tid.

Jag sprang även i söndags men har ju inte bloggat på några dagar. Energin är låg just nu och igår var jag som en död sill efter jobbet. Värmen som i trucken visade över 40 gr gör att hjärnan känns som ett överkokt ägg. Jag har dessutom sovit fruktansvärt dåligt några nätter. Vet inte om kroppen fortfarande går på kvällsvecka eller om jag omedvetet grubblar över något eller så är det helt enkelt så att jag har inte tränat tillräckligt och gjort kroppen trött. Blir riktigt lack om jag inte sover bra inatt!

Nu vänta på att tvättmaskinen ska bli klar och därefter en välbehövlig dusch och sedan sova hoppas jag. Nu i med kvällsmellis; proteinsmoothie med hallon i, det är mumma för kroppen.

Ha de gött :-)

Ovido - Quiz & Flashcards