Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Anne - 2 juli 2014 10:23

Jag vet att det här är en blogg som går i träningen och nyttighetens tecken men lägger ändå ut bild på skapelserna jag gjort till kollegorna.

En chokladcheesecake till grabbarna jag fikar med ikväll samt rulltårta med samma chokladtopping (blev över från cheesecaken) till de närmaste kollegorna ute på godsexpeditionen. Om jag kommer smaka? troligen en liten bit ikväll. Vet ju vad den innehåller och är inte allt för onyttigt ;-)

Av Anne - 2 juli 2014 08:23

... sovit uruselt samt att jag kunde inte somna inatt. Då gick jag ändå hem 30 min tidigare från jobbet inatt just för att jag var så trött att jag mådde dåligt. Jag tycker att med nattens minimala sömn borde jag vakna lite senare än 7.20 men nehej då.

Då det är min sista kvällsvecka och jag har skämt bort grabbarna med fikabröd på onsdagar (fast det är dem värda) så är det jag som när det äntligen är sol ute ställer mig vid spisen med bunkar och vispar och bakar. Jag tycker i och för sig det är vansinnigt kul att baka, avkopplande och då är man inne i sin egen lilla bubbla. Kan ju inte baka enbart till dem så mina kära kollegor "ute på gården" (godsexpeditionen) ska givetvis också få fast till dem gör jag något annat. Men först lite frulle och en sådan här natt kräver nog lite kaffe!

Motion då? Nu minns jag inte när jag bloggade senast men tog ju ett cykelpass på gymmet i måndags. Körde lätt (6 an) men fort. Låg på RPM på 84 hela passet och det blev 13,6 km och tog 1 timme. Svetten verkligen dröp om mig och att det är fruktansvärt dålig ventilation där samt inga fläktar gjorde inte mig mindre svettig. I går (tisd) när jag vaknat så gav jag mig ut på en löparrunda och den blev 4.7 km. Jag har ett träd som markering vid 2.5 men måste tagit fel träd vid vändningen då jag inte kom upp i 5 km. Kändes bra efter ngn kilometer, är alltid jobbigt och stelt i början. Det var varmare ute än jag trodde och hade min nya vindjacka på mig som nog inte lämpar sig för löpning för den andades inte och var dyblöt på insidan efteråt. Till cykling en lite kyligare dag däremot tror jag den blir jätte bra.

Nehej nu ska jag sätta fart här hemma så jag blir färdig och ev hinner ta en powernap innan jobbet.
Ha de gött!

Ovido - Quiz & Flashcards