Alla inlägg den 31 juli 2014

Av Anne - 31 juli 2014 21:03

Idag har det inte hänt mycket här, mest tagit det lugnt. Diskat, lagat mat och plockat lite. Lilla har varit hos kompis och då passade jag på att vila lite.

Nu ikväll däremot då hon blev så där rastlös igen så ville hon inviga metspönen vi köpte på Ullared. Då det är så fruktansvärt torrt ute att få tag i mask skulle bli ett helt blogginlägg för sig så plockade jag fram lite frysta räkor. Man tager vad man haver! Vi packade kylväskan, åkte och köpte en engångsgrill och for iväg.

Det är så vackert där vi var och vi fann bästa läplatsen. Runt omkring blåste det storm men inte där vi var.

Fixade ihop spöna och vi agnade med våra räkor. Det dröjde inte länge förrän lilla som var i sin egen värld helt ovetande om att hon hade napp. Jag skrek och hon drogg upp en fin liten aborre. Tog kanske fem minuter efter det så fick hon napp igen och ytterligare en aborre kom upp på land. Den lossnade själv så den åkte i vattnet igen.

Det var så mysigt och avstressande och helt underbart.

Till middag blev det givetvis korv med bröd och jag hade gjort ett litet foliepaket till mig.

I paketet som jag lade på grillen var det squash, tomat och halloumi. Gott gott gott!

Till efterrätt blev det något jag aldrig gjort förut nämligen grillade marshmallows. Det var en upplevelse och så där "äckligt" gott :-) Nästa gång tar vi med kex och chokladsås och gör smorse eller vad det nu heter.

När vi satt där på filten och grillade och hade det så där härligt som man bara kan ha ibland säger lilla; mamma det här är det bästa hittills....
Så tacksam att jag har en dotter som uppskattar det enkla i livet och tycker denna stund var bättre än Ullared.
Älskar henne!

Nu är vi hemma och jag har tvättat bort fisklukten och ska nu fortsätta njuta av kvällen.

Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards