Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Anne - 12 juli 2014 20:35

... varför är jag missnöjd då? Jo nu ikväll invigde jag mina "blöjbyxor" (cykelbyxor) genom att ta en 34.8 km lång cykeltur. Jag tycker jag kämpade på bra och hade fruktansvärd motvind halva vägen. När jag kom hem var jag inte ens svettig och i benen kände jag inget särskilt.. Larvigt att bli missnöjd över det men jag anser jag då skulle tagit i mera/längre. Eller är det så enkelt att kondisen helt enkelt blivit så bra? Om jag ska gnälla och säga jag är öm någonstans så är det i höger tumme av allt växlande. När jag investerar i ny cykel någon gång ska jag vara lite mer kräsen med hur man växlar, måste finnas lindrigare sätt än att slita ut tummen.

Det tog 2 tim och 4 min och var vrålhungrig när jag kom hem. I mitt hus ligger en pizzeria och att åka förbi den hungrig är fruktansvärt plågsamt. Nej jag köpte givetvis ingen! utan gjorde egen av tortillabröd jag hade över.

Bredde tacosås på brödet, hade på kalkonskinka, bladspenat, tomater, paprika och lite ost. In i ugn 200 gr tills osten smält. Sallad till det och jag är nu mätt och belåten.

Nu blir det en dusch även fast jag inte blev svettig men tycker jag luktar bränt fläsk efter solningen på förmiddagen :-) Tänk det skulle ju bli dåligt väder hela helgen och så har det ändå varit så underbart. Vädergudarna har fel ibland tack o lov.

Bjuder på en bild jag tog efter min cykeltur. Byxorna var bra och "flugglasögonen" var suveräna, inte en fluga i ögonen men desto fler i munnen.. yummi.

Ovido - Quiz & Flashcards