Alla inlägg den 30 juli 2014

Av Anne - 30 juli 2014 14:09

Då vädret skulle bli dåligt tänkte vi att vi åker till Taxinge slott och fikar. De har ett gediget kaffebrödsbord och ibland får man synda.

Vi hade otrolig tur med vädret, kunde sitta ute och fika och tog sedan en promenad runt omgivningen. Så vackert och härligt. Det regnade då vi åkte hem men här hemma ska det tydligen inte braka lös förrän mot eftermiddagen. Vi som har planerat att åka till Parken zoo ikväll då de har kattnatta, men tokregnar det så vete tusan om jag vill. Det visar sig väl...

Några bilder ifrån Taxinge (Vingåker, Stockholms län).

Dessvärre får man inte ta bilder på alla godsaker och laglydig som jag är gjorde jag inte det. Jag tog en mumsig chokladtårtbit, men då jag har ont igen och då försvinner matlusten helt så hade jag kunnat nöjt mig med en liten kaka, men den var jättegod och jag åt upp. Det blev min lunch :-)

Nu ska jag lägga mig och vila lite och ladda inför kvällen som jag hoppas blir av då det är sista kvällen de har kattnatta. Fast regnar det blir djuren kanske lite piggare och visar sig och lite regn är inte skadligt bara det inte blixtrar och har sig för det fick vi nog av i lördags i Jönköping.

Ovido - Quiz & Flashcards