Alla inlägg den 26 juli 2014

Av Anne - 26 juli 2014 16:17

Vaknade runt 8 imorse efter en skön nattsömn. Åt god frukost och sedan drog vi till Ullared igen. På vägen dit pratade vi om att det var dåligt de inte hade barnkläder och att så stort var det ju inte som alla säger. Idag hittade vi en våning upp (barnkläder) och en våning ner (fritid). Dessa hade vi totalt missat igår. Nu har lilla i alla fall fått ett gäng kläder och är så nöjd och själv köpte jag endast träningskläder och sedan lite schampo och sådant.

Drog vidare till Jönköping och såg blixtar hela vägen hit samt någon regnskur. Äsch blir nog bra tänkte vi, checkade in på campingen och slog upp tältet i halv storm i rasande fart (typ 5 min). Sedan skulle jag börja pumpa upp luftmadrasserna med världens sämsta pump.., då började det blixtra. Jag svor satte mig i bilen men gick sedan ut och fortsatte. Nu är tältet bäddat, vi har avnjutit en gourmetmiddag beståendes av Karins lasagne och Billys panpizza... i bilen... det spöregnar!

Nu ber vi till vädergudarna om uppehåll för annars sover vi nog i bilen. Imorgon gör det inget om det regnar för då ska vi till Rosenlunds äventyrsbad som ligger ett stenkast härifrån. Äventyrsbangolfen får vi nog skippa ikväll liksom ett kvällsbad i Vättern (i alla fall så länge det åskar och blixtrar).

Ha det bättre än oss nu även om vi inte sitter i sjön (än).

Ovido - Quiz & Flashcards