Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Anne - 11 juli 2014 19:37

Wohoo det blev helg trots allt, var lite orolig där i mitten av veckan. Den kändes så långt bort, lika långt bort som semestern som börjar nästa fredag.

Vaknade hur trött som helst imorse efter drygt fyra timmars sömn. Det var ju springdag igår, men var på tok för varmt så tänkte faktiskt hoppa över den. Får då via fb en kommentar från en kompis att vi kan ut och springa kl 21.30 när det är lite svalare. Jag försökte avböja med att jag ska upp kl 4.15 att det blir för sent. Som tur var gav hon sig inte och det är jag tacksam över. Ibland behöver man någon som "tvingar" en. Det blev en runda på 4.6 km men hon lät mig följa min "träningsplan" så vi gick de första två km och sedan sprang vi. Erkänner jag gick ibland men det går bättre och bättre och hade högre fart än normalt. Hon visade mig en runda jag inte ens visste fanns. Det var grusväg och skogsstig vilket passar mina ben perfekt. Den ska jag springa fler ggr och är nära hemmet dessutom.

Jag har alltid tränat själv, trott jag varit en ensamvarg när det kommer till träning samt att jag är ju så ny på det här med löpning att jag tycker det är pinsamt. Har inget tempo, orkar inte ens 2,5 km (än) och flåsar och kan inte prata samtidigt. Marie som jag sprang med hon kör maraton och har jätte rutin på det. Hon pratade på som sjutton hela tiden (hur orkar man liksom? :-) och gav massor av tips och råd. Jag suger i mig som en svamp av alla som ger mig råd och som jag ser upp till. Sedan finns det folk som har åsikter om dittan och dattan men jag har skaffat mig ett litet nätverk med träningsmänniskor och det är dem jag frågar och lyssnar på punkt slut. Att jag sedan själv ger folk råd och tror mig veta en del främst av egen erfarenhet och misstag, men det är upp till den personen i fråga att lyssna och ta till sig av vad jag säger eller strunta i det.

Idag efter jobbet har det inte blivit mycket gjort här inte utan mest softat. Gjorde en del squats medans jag väntade på att maten skulle bli klar :-) Till middag blev det ugnsgratinerade tortillarullar med fyllning av skinka, keso, bladspenat, tomat och sweetchilisås. Allt toppades med lite ost. Enkelt och gott!

Imorgon ska solen hålla sig borta vilket faktiskt inte gör något alls. Jag ska förhoppningsvis ge mig ut på en lite längre cykeltur. Inte snabbt men långt. Allt för att vänja rumpestumpen. Hoppas på en skogstur i svampskogen också men vi får väl an se hur helgen blir, men träning är prio.

Längtar så efter min lilla och imorgon kommer de hem från Norge så då kan vi prata i telefonen i alla fall. Ska se om vi inte kan ses en kortis så jag får kramas lite, jag behöver verkligen det. Tre veckor utan sin ögonsten känns som flera år...

Nu ska jag ta en dusch och sedan fortsätta göra ingenting. Skulle kunna sova nu så trött är jag men det är ju CSI och Criminal minds att se (om jag orkar).

Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards