Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Anne - 6 juli 2014 12:59

Igår var hela kroppen stel efter fredagens äventyr. Idag känns den bättre förutom ett ställe... magen! Rackarns vilken träningsvärk jag har där, men den är välkommen. Vet dock inte vilken av aktiviteterna som gjorde att jag fick "ont" där, men det måste vara en kombination av rullskidorna samt att jag var spänd som en pinne. Måste lära mig att slappna av och lita på att det går. Ramlar man så ramlar man nog mjukare om man är lite mer avslappnad, men jag är "livrädd" för att ramla. Det är en sak att göra det med kläder på snö, men i bara linne och tight på asfalt... näää vill inte!

Sov hyggligt länge imorse (blev sent igår) och har stoppat i en maskin med jobbarkläder. Varit och handlat så nu ska jag göra matlådor för två veckor framåt (luncher). Det mesta tillagas i ugnen, gillar sådant för swisch in i ugnen och så behöver man inte bry sig. Det blir kyckling, färsbiffar, grönsaker och någon fiskbit. Behöver bara komplettera sedan med ngn dressing (kvarg och sweetchilisås) och färska grönsaker.

Trodde jag skulle gå ner i vikt men vågen var inte alls rolig imorse. Får skylla mig själv för det har i veckan blivit mer bröd och mindre grönt. Skall icke upprepas!!!

Innan affären åkte jag till lilla med lite kläder hon ville ha härifrån. Var mysigt att få kramas lite. Jag saknar henne givetvis massor, men den här veckan har gått så fort och det kommer de andra två att göra också. Jobba som ett svin, träna, sova... så blir mina kommande två veckor men sedan... sedan fem härliga semesterveckor och de tre första tillbringas med lilla. Då blir det sol och bad och träning för hon och jag har ett 5 km lopp att springa 8e augusti :-)

Nä sätta lite fart här nu så jag blir färdig och ikväll blir det 2,5 km löpning och inte mer. Värmer upp genom att gå och mäta ut sträckan och springa tillbaka. Tror det blir ett bra upplägg framöver för jag kommer inte in i andningen förrän efter någon kilometer. Fick dessutom med mig hem en inhalator Bricanyl då jag berättade om min astma jag fick efter lunginflammationen för några år sedan och att när jag springer så stannar liksom luften kvar i bröstet. Så jag ska prova en puff innan och därmed kan jag kalla mig dopad :-)

Ovido - Quiz & Flashcards