Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Anne - 2 augusti 2014 18:06

Har inte tränat något på lite mer än en vecka men det känns som ett år. När jag äntligen började få lite flow i löpningen och kände mig stark ja då ska njuren liksom börja bråka. Visst en vecka utan träning är ingen katastrof men för mig är det ett nederlag.

Hade tänkt att ge mig ut på en kortare tur i går med min vätskekontrollant cyklandes brevid, men dels var hon inte hemma och så kom den där kraftlösheten. Tänk er att någon slagit er i magen och ryggen och sedan legat i magsjuka i typ en vecka... så känns det när det är som värst.

Inatt hade jag i alla fall ingen värk och har inte direkt haft i dag heller och det är ett stoooort plus. Får se om jag provar ikväll för nu verkar det bli molnigt och lite "svalare" ute. Vi är i alla fall anmälda till Eskilstuna loppet på fredag, 5 km (kl 22.00) och det ska genomföras punkt slut.

Dagen idag har spenderats vid parkenbadet. Jag vågar mig inte på att bada än då risken att få urinvägsinfektion när man har njursten är stor och det vill jag slippa. Är det någonstans bakterier finns är det i pooler så jag har setat i skuggan för att inte bli så varm och dricka för lite. Det är jätte viktigt med vatten för de gör att stenarna förhoppningsvis "spolas ur". Jag har också setat och mumsat detta;

Vattenmelonen nu är supergod, billig (hittade för 5 kr/kg på Ica Maxi) samt ett ypperligt sätt att få i sig vätska.

Nu när vi kom hem var lilla sugen på chickybits och strips men det vill jag inte ha. Jag tog lite av det som fanns; ägg, tomat, salladsfetaost, kalkonskivor och melon. Blev mätt och kände mig lite nyttig.

Nu blir det lite soft och så får vi se hur resten av kvällen blir. Har i alla fall en tjej som är trött men så har hon legat i vattnet ca 4,5 timme också.

Ha en underbar lördagkväll nu!

Ovido - Quiz & Flashcards