Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av Anne - 5 augusti 2014 09:43

Godmorgon eller något sådant. Sovit jätte bra, vaknar tidigare och tidigare och det viktigaste... jag mår bra igen.

Gårdagen tillbringades i den stekheta solen vid parkenbadet. Jag törs inte bada riktigt än och hade jämt å göra att flytta mig in i skuggan då jag efter ca 30 min solande insåg att nä jag fixar inte mer solning nu. Efter några timmar kom lilla och sa att våra kompisar R och M var där och att vi skulle dit. Packade ihop våra grejor och traskade bort till dem som givetvis var belägna mitt i solen :-)

Var trevligt att ha lite sällskap och lilla blev mer eller mindre adopterad av deras minsting som dessutom absolut skulle åka i våran bil hem samt bestämde att E'm skulle till dem senare och "leka".

Sagt och gjort efter att vi ätit middag gick vi till dem (de bor nära oss) och jag och M pratade och hade trevligt medans min lilla agerade "lektant". M hade en bok som jag genast såg och fick givetvis låna med den hem. Då jag är jätte intresserad (nästan besatt) av ämnet och slukar all läsning i det som kommer i min väg så fick den gladeligen följa med hem. Semestern är den period på året då jag läser massor av böcker men i år har jag inte läst en enda.. tills nu.

Vi har nu ätit lite frulle, jag ligger i sängen och läste innan jag fick för mig att blogga. Lilla ligger och ser på ngt på surfplattan. Balkongdörren kan äntligen öppnas då det är mulet och svalt. I vanliga fall ligger solen på där och varken dörr eller persienner kan öppnas förrän på eftermiddagen. Får jag bestämma blir det en hemma, slappar dag men då vi är två envisa brudar här hemma så får vi se.

Jag ska i alla fall ut på första joggingturen på ca 2 veckor och jag är taggad. Vågen som har levt sitt eget liv några veckor, speciellt sista veckan är äntligen på den vikt jag senast kände mig stolt över och som jag nu fortsätter att minska. Att den visat ca 2 kg för mycket sista veckan kan bero på att jag har ju druckit väldigt mycket vatten för att få ut "stenarna" samt att en eller två smörgåsar har slunkit ner. Nu är jag i alla fall helt okej och mina normala matvanor skall införas samt en massa träning. Love life!!

Ovido - Quiz & Flashcards